فرمانده نیروهای امنیتی عربستان سعودی: حج جای شعارهای سیاسی نیست

«وزارت کشور عربستان سعودی اجازه نمی‌دهد که هیچ چیز امنیت و ایمنی زائران را تحت تاثیر قرار دهد»

در حج تمتع ۲۰۲۲ یک میلیون زائر شرکت دارند- REUTERS/Mohammed Salem

مدیر و فرمانده نیروهای امنیت عمومی و مراسم حج در عربستان سعودی، گفت که در دوران برگزاری مناسک حج، جایی برای شعارهای سیاسی در اماکن مقدس نیست.

ژنرال محمد البسامی، در روز دوشنبه (۴ ژوئیه) در یک نشست خبری گفت: «وزارت کشور عربستان سعودی اجازه نمی‌دهد که هیچ چیز امنیت و ایمنی زائران را تحت تاثیر قرار دهد.»

او بر آمادگی نیروهای نظامی و انتظامی برای ارائه بهترین خدمات در دوران حج و اطمینان از برگزاری آرام بزرگترین گردهمایی مذهبی مسلمانان جهان، تاکید کرد.

مراسم زیارت حج تمتع ۲۰۲۲ قرار است روز پنجشنبه آغاز شود و یک میلیون زائر در آن شرکت می‌کنند. امسال برای اولین بار پس از دو سال که به دلیل محدودیت‌های ناشی از همه‌گیری کرونا، مراسم حج به شکل محدود برگزار شد، زائران خارجی توانستند به عربستان سعودی سفر کنند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

ژنرال البسامی گفت:‌ «برنامه کلی آمادگی برای مقابله با اقدامات تضعیف‌کننده امنیت و همچنین جلوگیری از اقداماتی است که روند زیارت را تحت تاثیر قرار دهد.»

او گفت تمهیداتی برای مقابله سریع با جرائمی چون کیف‌قاپی و دزدی، خشونت، و ایجاد مزاحمت اندیشیده شده و همچنین نیروهای حفاظت از زائران در محوطه مسجدالحرام و دیگر اماکن مقدس، تامین امنیت زائران را بر عهده دارند.

ژنرال محمد البسامی گفت که در مجموع ۲۸۸ نفر در ارتباط با نقض مقررات حج در سراسر عربستان سعودی بازداشت شده‌اند که هشت نفر از آنان در کار نقل و انتقال قاچاقی زائران بودند.

بیش از دو هزار نفر دیگر نیز به دلیل نقض مقررات اقامتی بازداشت شدند که قصد داشتند بدون مجوز در مراسم حج شرکت کنند.

مقام‌های امنیتی عربستان سعودی پیشتر اعلام کردند که ورود زائران خارجی از طریق هوایی، دریایی و زمینی وارد کشور شدند تکمیل شده است.

بیشتر از جهان