پنج اشتباه رایج عروس‌ها پیش از مراسم عروسی

یادتان باشد که پوست شما در روزهای نزدیک به عروسی بیش از هر چیز به آرامش دارد

استفاده از سولاریوم در مواقع عادی هم پیشنهاد نمی‌شود - Canva

برای بسیاری از زنان (و البته مردان) شب عروسی بزرگ‌ترین و مهم‌ترین شب زندگی به حساب می‌آید، اما امکان بروز اشتباه در چنین موقعیت‌های مهمی هم معمولا بیشتر از مواقع عادی است.

رویای یک زن جوان برای مراسم عروسی داشتن جشنی پر احساس با فرد موردعلاقه‌اش در شبی فراموش‌نشدنی است و از جمله مسلم‌ترین خواسته‌هایش این است که زیبا و چه بسا در زیباترین حالت خود، جلوه کند.

فشارها و استرس برپایی یک مهمانی پرزرق‌وبرق یا حتی ساده اما صمیمی، هر زن یا مردی را مضطرب می‌کند. حالا اگر در کنار استرس انتخاب مکان عروسی، موسیقی آن، نوع نوشیدنی، غذا و میوه، نحوه چیدمان و دعوت مهمانان، انتخاب بهترین نوع آرایش و آرایشگر را هم اضافه کنیم، این فشار چندبرابر می‌شود و همین شرایط است که باعث می‌شود بسیاری از نوعروس‌ها درست یک هفته پیش از مراسم، اشتباه‌هایی را نظیر آنچه در ادامه می‌آید، مرتکب می‌شوند.

۱- پاکسازی پوست

از پاکسازی پوست خود درست چندروزمانده به یک روز مهم، همواره پرهیز کنید؛ به‌ویژه اگر آن روز مهم، عروسی شما باشد. دلیل آن هم روشن است: پاکسازی پوست که معمولا با لایه‌برداری و یکی از موارد میکرونیدلینگ یا میکرودرم‌ابریژن همراه است، هرچند بعد از گذشت چند روز آثار بسیار خوبی روی پوست شما دارد، در روزهای اول که ممکن است برای برخی تا یک هفته یا ۱۰ روز هم طول بکشد، پوست را دچار ساییدگی، قرمزی، التهاب یا پوسته‌پوسته‌شدن می‌کند و آن‌ را در شرایطی حساس‌تر از همیشه قرار می‌دهد.

البته شدت این واکنش پوستی ممکن است برای هرکسی متفاوت باشد و حتی برای برخی اتفاق نیفتد. بنابراین هرکس با شناختی که از پوست خود دارد، می‌تواند آنچه را برایش مناسب است، پیش‌بینی کند.

۲- وکس‌ کردن

وکس‌ کردن نیز مانند پاکسازی برای قبل از مراسم عروسی، گزینه خوبی نیست. چون ممکن است پس از استفاده از موم و در صورت بروز جوش‌های قرمز روی پوست و زخم و کبودی بعد از آن، آرزو کنید که کاش در شب عروسی صورتی پرمو داشتید. 

برای از بین بردن موهای زائد صورت بهتر است از گزینه‌های دیگری مانند بند انداختن یا لیزر استفاده کنید. البته باید از زمان آخرین جلسه لیزرتان هم مدتی گذشته باشد تا نتیجه خوبی بگیرید. این موارد هم به مراقبت‌های پوستی خود نیاز دارند.

۳- کوتاه کردن مو

بهتر است این کار را به وقت دیگری موکول کنید. توصیه می‌کنیم بین همه کارهای دیگری که معطل مانده‌اند، اضافه شدن نارضایتی از مدل مو و بعد فکر اکستنشن و پیدا کردن بهترین آرایشگاه با کمترین هزینه آن‌هم در کوتاه‌ترین زمان را به جان نخرید؛ فقط بی‌خیال این موضوع شوید.

۴- فر کردن موها

این کار هم مانند گزینه پیشین معمولا نتیجه خوبی ندارد؛ پس بهتر است در برابر هوس داشتن موهایی موج‌دار مانند بازیگران سریال‌ها تسلیم نشوید و به حالت‌ دادن موقت موهایتان بسنده کنید.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

مویی که مصنوعی فر شده، ممکن است در موقعیت‌هایی غیر از عروسی، شما را بسیار زیبا و دلفریب نشان دهد، اما در شب عروسی که همه‌چیز قرار است شکلی بهتر یا بهترین شکل را داشته باشد، تنها باعث می‌شود ظاهری آشفته و درهم‌ریخته پیدا کنید و همین روی احساس درونی شما هم تاثیر می‌گذارد.

یادتان باشد که پوست و موی شما در روزهای نزدیک به عروسی، بیش از هر چیز به آرامش و ثبات نیاز دارند. بنابراین شاید گرفتن یک ماساژ حرفه‌ای برای پوست سر، صورت و بدن ایده جالب‌تری باشد.

۵- برنزه‌ کردن پوست با اسپری

استفاده از سولاریوم در مواقع عادی هم پیشنهاد نمی‌شود، چون برای پوست بسیار ضرر دارد؛ اما درباره استفاده کردن از اسپری‌های برنزه‌کننده در روزهای نزدیک به عروسی، تنها یک نکته را یادآوری می‌کنیم‌؛ شما که دلتان نمی‌خواهد لباس سفید عروسی‌تان که مبلغ هنگفتی برای کرایه یا خرید آن پرداخته‌اید، با پوست اسپری‌شده‌ شما لکه‌دار و رنگی شود؟

۶- قرار بود پنج گزینه داشته باشیم اما شاید پرهیز از این مورد هم ضروری باشد: گرفتن رژیم‌های فشرده و سخت برای کاهش وزن

اگر به هر دلیل می‌خواهید وزن خود را کاهش دهید، بهتر است با یک برنامه سبک و متعادل برای مدتی طولانی، دست‌کم یک سال، پیش بروید و مانند کیم کارداشیان که اصلا الگوی مناسبی برای زنان نیست، این کار را در مدتی کوتاه انجام ندهید.

رژیم‌های سخت کاهش وزن نه برای بدن شما و نه برای ذهن و فکر شما، جنبه مثبتی ندارند. تازه اغلب هم بی‌نتیجه‌اند.

بیشتر از زندگی