گیگز در جام جهانی روی نیمکت ولز نمی‌نشیند

سرمربی ولز که درگیر یک پرونده حقوقی است از سمتش استعفا کرد

دادگاه گیگز قرار بود در ماه ژانویه برگزار شود-PAUL ELLIS / AFP

رایان گیگز از مربیگری تیم ملی ولز استعفا کرد، تصمیمی که با موافقت فدراسیون فوتبال این کشور روبه‌رو شد. ولز که در گروه B جام جهانی با ایران، انگلیس و آمریکا هم‌گروه است با هدایت رابرت پیج در این تورنمنت حاضر می‌شود.

گیگز نوامبر ۲۰۲۰ به خشونت علیه کیت گرویل، دوست‌دختر سابقش، و خواهر او متهم شد و تصمیم گرفت هدایت تیم ملی ولز را تا روشن شدن تکلیف این پرونده رها کند. در این مدت دستیارش رابرت پیج مسئول فنی ولز بود و موفق شد این تیم را برای اولین بار از سال ۱۹۵۸ به جام جهانی برساند.

بال اسبق منچستریونایتد در بیانیه‌اش تاکید کرد که نمی‌خواهد این پرونده مشکلی در راه آماده‌سازی تیم ملی ولز بوجود آورد: «بعد از سنجیدن تمام جوانب از پستم به‌عنوان سرمربی تیم ملی ولز کنار می‌روم. هدایت تیم ملی کشورم برای من یک افتخار و مزیت بود، ولی بهتر است که اتحادیه فوتبال ولز، کادر فنی و بازیکنان بدون ابهام و شایعات درباره پست سرمربی برای جام جهانی آماده شوند.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

گیگز ادامه داد: «غمگینم که نمی‌توانم در این مسیر همراه تیم باشم، چون معتقدم که این گروه برای اولین بار بعد از جام جهانی ۱۹۵۸ مایه افتخار کشور خواهد شد.»

اتحادیه فوتبال ولز در پاسخ گیگز نوشت: «اتحادیه فوتبال ولز مراتب تشکرش از رایان گیگز بابت هدایت تیم ملی ولز را اعلام می‌دارد و از تصمیم او که به نفع فوتبال ولز است تمجید می‌کند. تمام تمرکز اتحادیه فوتبال ولز و تیم ملی این کشور روی جام جهانی قطر است.»

پیج ۴۷ ساله که سابقه کاپیتانی تیم ملی ولز را دارد از اوت ۲۰۱۹ به نیمکت این تیم اضافه شد و از نوامبر ۲۰۲۰ جای گیگز را به عنوان نفر اول گرفت. او موفق شد با ولز در لیگ ملت‌های اروپا صدرنشین شود و همچنین در مقدماتی جام جهانی هدایت این تیم را در اختیار داشت. ولز که ۶۴ سال در انتظار صعود به جام جهانی بود با برتری مقابل اتریش و اوکراین در پلی‌آف توانست مسافر قطر شود. پیج در یورو ۲۰۲۰ هم عملکرد خوبی داشت و با این تیم به یک‌هشتم نهایی رسید.

دادگاه گیگز قرار بود در ماه ژانویه برگزار شود، ولی به ۸ اوت سال جاری منتقل شد و حداقل پنج روز طول می‌کشد. گیگز در واکنش به این اتهام ادعای بی‌گناهی کرده است.

گیگز درباره آینده حرفه‌ای‌اش هم گفت: «می‌خواهم مربیگری‌ام را به تاریخ دیرتری موکول کنم.»

بیشتر از فوتبال