پیست کانادا در تسخیر فرستاپن

راننده هلندی برای ششمین بار در این فصل فرمول یک برنده شد

فرستاپن مسابقه را از رده نخست شروع کرد و بدون دردسر زیادی این برتری را حفظ کرد- Dan Mullan/Getty Images/AFP

مکس فرستاپن، قهرمان فصل گذشته فرمول یک جهان، برای اولین بار در مسابقه بزرگ کانادا به قهرمانی رسید تا به صدرنشینی‌اش در رده‌بندی رانندگان ادامه بدهد. راننده ردبول با این برد ۱۷۵ امتیازی شد و سرجیو پرز، هم‌تیمی‌ او که نتوانست این مسابقه را به پایان برساند، با ۴۶ امتیاز کمتر در رده دوم قرار دارد.

فرستاپن مسابقه را از رده نخست شروع کرد و بدون دردسر زیادی این برتری را حفظ کرد. هرچند ورود ماشین ایمنی در فاصله ۱۵ دور تا پایان مسابقه به کارلوس ساینز فرصت داد به فرستاپن بچسبد، ولی راننده هلندی پیشتازی‌اش را حفظ کرد و به او اجازه سبقت نداد. 

این ششمین برد این فصل فرستاپن در ۹ مسابقه محسوب می‌شود و او با اتومبیل خوبی که در اختیار دارد، در حال حرکت به سمت دومین قهرمانی است. او درباره رقابت نزدیک دورهای پایانی در پیست «ژیل ویلنوو» گفت: «با نهایت سرعت حرکت می‌کردم. فشار زیادی روی من بود و می‌دانستم که ممکن است اشتباه کنم.  رقابت جذابی بود. فاصله نزدیک بود و تماشاگران را به وجد آورد.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

ساینز فاصله کمی تا اولین قهرمانی دوران حرفه‌ای‌اش در فرمول یک داشت، ولی رتبه دوم هم بهترین عملکرد او در این مسابقات محسوب می‌شود. راننده اسپانیایی تیم فراری درباره این مسابقه گفت: «حس دوگانه‌ای دارم. فاصله ناچیزی تا قهرمانی داشتم و برای اولین بار سریع‌ترین راننده پیست بودم. با آخرین توان اتومبیل حرکت کردم و مکس را تحت فشار گذاشتم تا شاید مرتکب اشتباه شود. چند بار به او خیلی نزدیک شدم. متاسفانه نتوانستم از او سبقت بگیرم، ولی باید نکات مثبت این رقابت را هم در نظر گرفت.»

این مسابقه برای لوئیس همیلتون هم نکات مثبت زیادی داشت و راننده مرسدس برای اولین بار در این فصل روی سکو ایستاد. همیلتون که در شروع فصل انتقادهای زیادی از اتومبیل مرسدس داشت، پس از ایستادن روی سکوی سوم گفت: «عملکرد این مسابقه امید زیادی به من می‌دهد و امیدوارم این اتومبیل به مرور بهتر شود. این اتومبیل، اگر روی آن بیشتر کار کنیم، قابلیت خوبی دارد.»

شارل لکلر هم در این مسابقه نمایش شجاعانه‌ای داشت و با آنکه از رتبه نوزدهم شروع  کرده بود، در نهایت روی رتبه پنجم ایستاد. او به دلیل تعویض موتور اتومبیل فراری‌اش با جریمه روبه‌رو شد، ولی توانست خود را تا رتبه پنجم بالا بکشد.

راننده تیم فراری که در شروع فصل صدرنشین بود، حالا با ۱۲۶ امتیاز در رتبه سوم رده‌بندی رانندگان قرار گرفته است. او در پایان مسابقه بابت تاخیری که هنگام تعویض تایرها ایجاد شد، انتقاد کرد و گفت که حتی می‌توانست رانندگان تیم مرسدس، همیلتون، و راسل را که چهارم و پنجم شدند، به چالش بکشد.

مسابقه بعدی دو هفته بعد در پیست سیلوراستون انگلستان برگزار خواهد شد.

بیشتر از ورزش