فرستاپن، برنده دوئل طولانی با همیلتون در جایزه بزرگ فرانسه

تیم ردبول در این مسابقه روی یک توقف اضافی برای تعویض لاستیک‌های فرستاپن قمار کرد

مکس فرستاپن، راننده هلندی تیم ردبول- REUTERS/Yves Herman

مکس فرستاپن در مسابقه نفس‌گیر جایزه بزرگ فرانسه، با تلاشی خستگی‌ناپذیر لوئیس همیلتون، قهرمان جهان، را  پشت سر گذاشت.

راننده هلندی تیم ردبول که دو هفته پیش، پیشتازی خود را به پنجری لاستیک در دورهای آخر مسابقه باخته بود، روز یکشنبه در پیست پل ریکار در جنوب فرانسه، مسابقه را از جای نخست شروع کرد.

تیم ردبول در این مسابقه روی یک توقف اضافی برای تعویض لاستیک‌های فرستاپن قمار کرد، و همین استراتژی به راننده جوان هلند امکان داد دو دور به پایان مسابقه، هملیتون را پشت سر بگذارد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

با این پیروزی، فرستاپن در صدر جدول این فصل، اختلاف خود را با قهرمان هفت دوره مسابقات فرمول یک جهان، به دوازده امتیاز رساند.

تیم مرسدس بنز با دیر بیرون کشیدن همیلتون برای تعویض لاستیک، خطایی استراتژیک مرتکب شد که برای راننده بریتانیایی گران تمام شد.

فرستاپن هم در پیچ اول مسابقه با خطایی که از او توقع نمی‌رفت، پیشتازی را به همیلتون بخشیده بود، اما بعد از جدالی پینگ‌پنگی و نفس‌گیر بین دو راننده برتر جهان، فرستاپن بود که سومین پیروزی پیاپی خود را ثبت کرد.

شادی ردبول در این مسابقه دو چندان شد، چرا که در دورهای آخر، سرخیو پرز، دیگر راننده ردبول، توانست از والتری بوتاس، هم‌تیمی فنلاندی همیلتون، سبقت بگیرد و روی سکوی سوم برود. به این ترتیب، پرز در جدول رده‌بندی هم جای سوم را از آن خود کرد.

فِراری پس از نمایشی خیره‌کننده در هفته‌های گذشته، روز یکشنبه حرف چندانی برای گفتن نداشت. شارل لکلر و کارلوس ساینز جونیور از تیم فِراری، در جایزه بزرگ فرانسه به مقامی بهتر از ششم و هفتم دست نیافتند.

بیشتر از ورزش