ادامه حضور بازنشستگان، رانندگان و گروه‌های مختلف معترض در خیابان

معترضان در کرمانشاه، با سردادن لااله الا الله «سفره خالی» را تشییع کردند

روز یکشنبه، ۲۹ خرداد، تجمعات اعتراضی در شهرهای مختلف ایران همچنان ادامه یافت. بازنشستگان برای سیزدهمین روز متوالی در شهرهای مختلف ایران به خیابان آمدند و اعتراض خود را در به افزایش حقوق‌ کمتر از میزان مصوبه شورای عالی کار اعلام کردند. در کرمانشاه معترضان اقدام به تشییع یک سفره کردند. بازنشستگان با تشییع این سفره خالی بالای سرشان فریاد «لااله الا الله» سر دادند.

بازنشستگان استان خوزستان نیز با تجمع مقابل سازمان تامین اجتماعی این استان در شهر اهواز سیزدهمین روز از تجمع‌شان را گذراندند. معترضان در این تجمع شعار می‌دادند: «مدعی عدالت، خجالت خجالت»، «مدیر بی لیاقت، استعفا، استعفا».

شهرهای رشت، شوشتر و اراک نیز روز یکشنبه شاهد راهپیمایی اعتراضی بازنشستگان بودند. ده‌ها نفر از بازنشستگان اراکی در این تجمع اعتراضی شعار می‌دادند: «رزمندگان دیروز، گرسنگان امروز»، «بازنشسته داد بزن، حقتو فریاد بزن».

علاوه بر بازنشستگان گروه‌های مختلف دیگری نیز برای دستیابی به حقوق و خواسته‌هایشان تجمع اعتراضی برگزار کردند و به خیابان آمدند. در همین راستا آبداران استان کهگیلویه و بویراحمد برای رساندن صدای اعتراض‌شان مقابل ساختمان مجلس شورای اسلامی در تهران دست به تجمع اعتراضی زدند.

تجمع کنندگان با در دست داشتن پلاکاردهایی خواستار برقراری عدالت شغلی و امنیت پایدار کاری خود شدند. برخی از معترضین پلاکارهایی به همراه داشتند که بر روی آن نوشته شده بود: «هشت سال قرارداد ننگین برون سپاری، برابر با مرگ آبداران»

آبداران استان کهگیلویه و بویراحمد در محوطه بیرون مجلس به صورت نمادین اقدام به پهن کردن سفره خالی کردند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

جمعی از رانندگان نیز صبح یکشنبه در تجمعی اعتراضی مقابل اداره راهداری در خیابان دمشق دست به تجمع زدند. این سومین تجمع اعتراضی رانندگان خریدار کامیون‌های وارداتی در سال جدید است.

این رانندگان در مورد علت اعتراض‌شان می‌گویند که کامیون‌های وارداتی بعد از ۳ سال هنوز از گمرک ترخیص نشده‌اند. در طی این مدت هزینه قیمت اسقاطی که رانندگان برای پلاک شدن آن‌ها به راهداری پرداخت کرده‌اند، از ۲۵۰ میلیون تومان به یک میلیارد تومان افزایش یافته است. به گفته معترضین واسطه‌ها و دلال‌های وابسته به وزارت راه و شهرسازی و گمرک جیب رانندگان را با این اعمال غیرقانونی خالی می‌کنند.

رانندگان در این تجمع با شعار «ما اشتباه کردیم، که واردات کردیم» اعتراض خود را به عملکرد وزارت راه و شهرسازی اعلام کردند.

مردم دوآب صمصامی در استانداری شهرستان کوهرنگ در استان چهارمحال بختیاری نیز دست به تجمع اعتراضی زدند. مردم این شهر به داخل فرمانداری شهرستان کوهرنگ رفته و بنرهای اعتراضی خود را در دست گرفتند. معترضین بر روی بنر خود نوشته بودند: «در دولت انقلابی، یک ماه بخشدار نداریم، فرماندار ناتوان است»

در ادامه اعتصاب‌های سراسری نیز تا لحظه تنظیم گزارش شهرک صنعتی محمودآباد اصفهان وارد دومین روز از اعتصاب خود شد. کارگاه‌های سنگ‌بری این منطقه برای دومین روز متوالی اقدام به تعطیلی کارگاه‌هایشان کردند.