بوریس جانسون: اوکراین باید میزبان مسابقه بعدی یوروویژن باشد

همیشه کشور برنده مسابقه، میزبانی سال بعد آن را بر عهده می‌گیرد

به گزارش رویترز، بوریس جانسون، نخست‌وزیر بریتانیا، روز شنبه ۱۸ ژوئن ۲۰۲۲ و پس از آن‌که برگزارکنندگان مسابقه آواز یوروویژن اعلام کردند به‌دلیل جنگ در اوکراین، برای برگزاری این مسابقه در بریتانیا در حال مذاکره‌اند، گفت: «اوکراین می‌تواند و باید میزبان مسابقه آواز یوروویژن ۲۰۲۳ باشد.»

برنده نخست مسابقه یوروویژن سال ۲۰۲۲، گروه کالوش، با آهنگ «استفانیا» از اوکراین، برنده دوم سام رایدر با آهنگ «اسپیس من» از بریتانیا و برنده سوم نیز شانل با ترانه السومو از اسپانیا بود. پس از اسپانیا، به ترتیب سوئد و صربستان در جایگاه چهارم و پنجم ایستادند.

شیوه برگزاری این مسابقه در طی چند دهه گذشته همیشه به این صورت بوده است که کشور برنده مسابقه، میزبانی سال بعد آن را بر عهده می‌گیرد. اما از آنجا که برنده امسال اهل اوکراین بود و این کشور نیز اکنون در‌گیر جنگ است، برگزارکنندگان مسابقه به‌دلیل نبود شرایط امنیتی موردنیاز برای برپایی آن در اوکراین، تصمیم گرفتند میزبانی سال بعد به عهده کشور دوم مسابقه، یعنی بریتانیا باشد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

جانسون پس از آنکه از اوکراین به بریتانیا بازگشت، به خبرنگاران گفت: «من که صد البته دلم می‌خواهد این مسابقه در کشورم بریتانیا برگزار شود، اما حقیقت این است آن‌ها بودند که برنده شدند و اوکراین شایسته داشتن این موقعیت است. به باور من اوکراین می‌تواند و باید [این موقعیت] را داشته باشد. به نظرم کی‌یف یا هر شهر امن دیگری در اوکراین می‌تواند مکانی بی‌نقص برای [میزبانی این مسابقه] باشد. تا مسابقه بعدی یوروویژن یک سال فرصت هست و با گذر زمان وضعیت اوکراین بهتر می‌شود. امیدوارم اوکراینی‌ها بتوانند به این موقعیت دست پیدا کنند.»

گفته‌های مدیر اتحادیه رادیو و تلویزیون اروپا در روز جمعه مبنی بر این‌که در حال مذاکره با بی‌بی‌سی برای میزبانی رویداد بعدی یوروویژن است، با ناامیدی و اعتراض مردم در کی‌یف مواجه شده بود.

اگر بریتانیا میزبان مسابقه یوروویژن سال ۲۰۲۳ شود، نهمین بار و بیشترین تعداد دفعات برگزاری این رویداد در یک کشور رقم خواهد خورد.

 

بیشتر از جهان