عباس کریمی، به نمایندگی از آمریکا، به مدال طلا دست یافت

کریمی عضو تیم شنای معلولان افغانستان بود و اکنون به نمایندگی از آمریکا در مسابقات شرکت می‌کند

عباس کریمی از بدو تولد از داشتن هر دو دست محروم است-BEHROUZ MEHRI / AFP

عباس کریمی، شناگر افغانستانی‌الاصل تیم آمریکا که از بدو تولد از داشتن هر دو دست محروم است، در یک مسابقه جهانی شنا در پرتغال توانست اولین مدال طلای خود را کسب کند.

این نخستین‌بار است که کریمی در یک مسابقه بین‌المللی با پرچم آمریکا رقابت می‌کند. او در شنای ۵۰ متر پروانه و در بخش تیمی، توانست مدال طلا این مسابقات به دست آورد.

عباس کریمی اوایل سال ۲۰۲۲ رسما به تابعیت آمریکا درآمد. وب‌سایت شنای پاراالمپیک آمریکا پیروزی کریمی را تاریخی خواند و نوشت: «این نه تنها اولین مدال طلای حرفه‌ای کریمی در مسابقات قهرمانی جهان است، بلکه اولین مدال بین‌المللی مهمی است که به عنوان عضو تیم ایالات متحده کسب می‌کند.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

عباس کریمی هم کسب این مدال طلا را یک افتخار بزرگ خواند و از اینکه در این مسابقات به نمایندگی از آمریکا شرکت کرده و پیروز شده است، ابراز خرسندی کرد. او گفت: «این پیروزی برای من همه‌چیز است، چون به خاطر شنا همه‌چیز را کنار گذاشتم.»

کریمی پیش از این نیز در بخش ۵۰ متر شنای پروانه با شکست حریفانش در ایندیاناپلیس آمریکا به مدال طلا دست یافته بود تا بتواند سهمیه مسابقات ماه ژوئن ۲۰۲۲ پرتغال را به دست آورد. 

عباس کریمی که ۲۵ سال دارد، پیش‌تر عضو تیم شنای معلولان افغانستان بود اما در پی سرخوردگی از کمیته ملی المپیک افغانستان، مهاجرت کرد و پس از چندسال انتظار در ترکیه، در سال ۲۰۱۶ به کمک یک مربی آمریکایی، به پورتلند در اورگان ایالات متحده رفت و در آنجا به تمرین شنا و تلاش برای حضور در مسابقات ادامه داد.

در چند سال اخیر، عباس کریمی به دلیل کسب مدال‌های متعدد از مسابقات شنا در آمریکا به عنوان الگویی برای معلولان و پناهندگان شناخته شده است.

بیشتر از ورزش