«بازی مرکب» واقعی نتفلیکس با جایزه ۴.۵ میلیون دلاری

شبکه نتفلیکس در حال توسعه سریال «بازی مرکب» با یک مجموعه مسابقات واقع‌نما با حضور ۴۰۰ شرکت‌کننده است

پس از بازخورد طوفانی و موفق جهانی این درام ویران‌شهری در سال گذشته، شبکه نتفلیکس در حال توسعه سریال «بازی مرکب» (Squid Game) و تولید یک مجموعه تلویزیونی واقع‌نما است.

پس از موفقیت جهانی این مجموعه، شرکت پخش‌کننده اینترنتی آن روز یکشنبه، ۲۲ خرداد (۱۲ ژوئن)، اعلام کرد که فصل دوم این مجموعه نیز به کارگردانی هوانگ دونگ هیوک تولید خواهد شد.

فصل اول «بازی مرکب» داستان گروهی از افراد دچار مشکلات مالی بود که در چندین نسخه تغییریافته بازی‌های کودکانه شرکت می‌کردند و اگر بخت‌یار بودند و آخرین نفری می‌شدند که بر جای می‌ماند، جایزه نقدی سرنوشت‌سازی برنده می‌شدند.

این مجموعه در حال حاضر با بیش از یک میلیارد و ۶۵۰ میلیون بار بازدید در ۲۸ روز نخست پخش آن در سپتامبر ۲۰۲۱ (شهریور ۱۴۰۰)، عنوان محبوب‌ترین سریال نتفلیکس را در سراسر دوران آن در اختیار دارد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

حالا نتفلیکس اعلام کرده است که مهیای تولید «بازی مرکب: چالش» (Squid Game: The Challenge) است که در آن ۴۵۶ شرکت‌کننده در مجموعه‌ای از بازی‌های الهام‌گرفته از این مجموعه شرکت می‌کنند تا بخت خود را برای بردن جایزه نقدی ۴.۵۶ میلیون دلاری بیازمایند. این مبلغ بزرگ‌ترین جایزه نهایی یک‌جا (lumpsum jackpot) در تاریخ برنامه‌های واقع‌نمای تلویزیونی است.

سازنده این مجموعه در این اطلاعیه گفت که البته باختن در هر مرحله عواقب مرگ‌باری نخواهد داشت و بازگشت به خانه با دست خالی، بدترین اتفاقی است که برای هر شرکت‌‌کننده ممکن است بیفتد.

براندون ریگ، نایب رئیس بخش مجموعه‌های مستند و بدون فیلم‌نامه نتفلیکس، در بیانیه‌ای گفت که این مجموعه واقع‌نما از «داستان گیرا و تخیل منحصربه‌فرد دونگ هیوک» برگرفته شده است، و افزود که این شرکت از حمایت او در تولید «بازی مرکب: چالش» سپاسگزار است.

«بازی مرکب» پس از پخش، علاوه بر جذب مخاطبانی از سراسر جهان و دریافت جوایز فراوان، بارها در دنیای واقعی، از جمله در حیاط مدرسه‌ها، تکرار شد - و نگرانی‌ والدین و مسئولان را نیز در مورد ایمنی شرکت‌کنندگان این بازی‌ها برانگیخت.

نوامبر سال گذشته میلادی (آبان ۱۴۰۰)، «مستر بیست» (MrBeast)، ستاره یوتیوبی، با انتخاب تصادفی ۴۵۶ بازیکن و دعوت از آنان برای رقابت در رشته مسابقه‌هایی با جایزه نقدی ۴۵۶ هزار دلاری برای برنده، یک «بازی مرکب واقعی» به راه انداخت.

اکتبر سال گذشته (مهر ۱۴۰۰) نیز مرکز فرهنگی کره در امارات متحده عربی، بازی‌هایی را که در این مجموعه دیده بودیم، برای دو تیم ۱۵ نفره بازسازی و برگزار کرد.

نتفلیکس در حال حاضر در حال انتخاب شرکت‌کنندگان برای حضور در مجموعه واقع‌نمای تلویزیونی «بازی مرکب» خود است و از سراسر جهان شرکت‌کننده می‌پذیرد. دور اول این مجموعه به زبان انگلیسی خواهد بود و در بریتانیا فیلم‌برداری می‌شود.

برای اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید.

© The Independent

بیشتر از فیلم