تدارک نسخه واقعی «بازی مرکب» در ابوظبی

مجموعه‌ بازی‌هایی که قرار است روز سه‌شنبه بیستم مهر در ابوظبی برگزار شود، کاملا امن و بی‌خطرند

بر خلاف بازی‌های معمول کودکانه، در بازی‌های سریال بازی مرکب، برای بازنده خطر مرگ وجود دارد - YOUNGKYU PARK / AFP

قرار است نسخه‌ای واقعی اما بدون کشت‌وکشتار سریال بسیار پربیننده «بازی مرکب» (Squid Game) نت‌فلیکس در ابوظبی اجرا شود.

مرکز فرهنگی کره در امارات متحده عربی در حال برنامه‌ریزی برای برگزاری نسخه بازنمایی‌شده‌ از بازی مرکب در این سریال، برای دو تیم ۱۵ نفره است.

بازی مرکب یک سریال مهیج به زبان کره‌ای است که در آن پادآرمان‌شهری را به تصویر کشیده‌اند و در آن، سازمانی اسرارآمیز افراد بدهکار را گرد هم می‌آورد تا در یک مجموعه بازی به ظاهر بچگانه با هم رقابت کنند و مقدار زیادی پول برنده شوند که زندگی‌ آنان را زیرورو می‌کند.

این بازی‌ها بر اساس بازی‌های کلاسیک کودکانه طراحی شده‌اند که بعضی از آن‌ها خاص فرهنگ کره است؛ اما بعضی دیگر مانند «چراغ قرمز، چراغ سبز» یا طناب‌کشی در تمام جهان شناخته‌ شده‌اند.

اما بر خلاف بازی‌های معمول کودکانه، در بازی‌های سریال بازی مرکب، برای بازنده خطر مرگ وجود دارد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

البته مجموعه‌ بازی‌هایی که قرار است روز سه‌شنبه (۲۰ مهر) در ابوظبی برگزار شود، کاملا امن و بی‌خطرند.

در این رویداد، دو تیم در بازی‌هایی نظیر چراغ قرمز چراغ سبز، چالش آب‌نبات دالگونا، بازی‌های ورقی، تیله‌ای و  داکجی (بازی کره‌ای) شرکت می‌کنند.

کارکنان برگزارکننده بازی‌ها نیز لباس‌های صورتی خواهند پوشید تا شبیه نگهبانان این مجموعه شوند. در تارنمای ثبت‌نام در این رویداد آمده است که فقط ساکنان غیرکره‌ای امارت متحده عربی واجد شرایط شرکت در این نمایش‌اند.

سریال نتفلیکسی بازی مرکب در حال پخش در سراسر جهان است.

در هفته جاری، مدرسه ابتدایی جان برامستون در ایلفورد، نامه‌ای به والدین فرستاد و در آن از اینکه دانش‌آموزان با دیدن این مجموعه مانند بازیگرانش در حیاط مدرسه ادای تیراندازی به یکدیگر در می‌آورند، ابزار نگرانی کرد.

در این نامه آمده است: «متوجه شده‌ایم که روزبه‌روز بر تعداد بچه‌هایی که هنگام بازی در حیاط مدرسه از این بازی تقلید می‌کنند افزوده می‌شود و این به نوبه خود بروز تنش‌هایی در روابط دوستانه‌ آنان را سبب شده است.»

مدرسه دیگری در سانداون کنت نیز در واکنش به محبوبیت این سریال، دوره‌هایی آموزشی با موضوع خشونت و آسیب‌های آنلاین ارائه کرده است.

© The Independent

بیشتر از فرهنگ و هنر