هفت اقامتگاه گردشگری جدید به‌زودی در امارات افتتاح می‌شود

از اقامتگاه کوهستانی راس‌الخیمه تا خانه یک تاجر مروارید در شارجه

اکنون گردشگران بیش از هر زمان دیگری درباره تاثیرات زیست‌محیطی سفرهایشان آگاهی پیدا کرده‌اند - Instagram/emirates

با آغاز دوباره سفرهای توریستی و رونق گردشگری پس از دوران همه‌گیری کرونا، گردشگران بیش از هر زمان دیگر درباره آثار زیست‌ محیطی سفرهای خود آگاهی پیدا کرده‌اند و به کاهش میزان تولید دی اکسید کربن بیشتر اهمیت می‌دهند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

با توجه به این روند، در نمایشگاه بازار سفر عربی ماه مه ۲۰۲۲ در دبی، چند اقامتگاه بوم‌گردی جدید در امارات متحده عربی معرفی شد؛ اقامتگاه‌هایی که به‌زودی افتتاح می‌شوند. در ادامه، این اقامتگاه را به صورت مختصر معرفی می‌کنیم.

۱- اقامتگاه کوهستانی سایج (Saij Mountain Lodge)، راس‌الخیمه

اقامتگاه کوهستانی سایج در سال ۲۰۲۳ به فهرست دیگر مناطق بوم‌گردی راس‌الخیمه خواهد پیوست. این اقامتگاه با مدیریت پایدار بخشی از مجموعه مانتیس محسوب می‌شود و دارای ۳۵ اقامتگاه بوم‌گردی لوکس ساخته‌شده با مواد طبیعی و پایدار است.

صرفه‌جویی در مصرف آب و انرژی و نیز تولید حداقل زباله در دستور کار این خلوتگاه کوهستانی است؛ جایی که مهمانان به بازگشت به طبیعت و ارتباط دوباره با آن برای جست‌وجوی سلامت ذهن، بدن و روح خود، تشویق می‌شوند.

۲- ارتفاعات زمین (Earth Altitude)، راس‌الخیمه

ارتفاعات زمین مکانی هتل‌مانند و سازگار با محیط زیست است که تا پایان سال ۲۰۲۲، به‌طور دائمی در بلندترین کوه امارات افتتاح می‌شود.

این استراحتگاه اصطلاحا بوتیکی (کوچک) مناظری شگفت‌انگیزی از چشم‌اندازهای اطراف را برای مهمانان مهیا می‌کند. این مکان همچنین دارای یک بخش مرکزی برای پیاده‌روی‌های کوتاه یا طولانی‌مدت و نیز دوچرخه‌سواری است.

از دیگر امکانات ارتفاعات زمین می‌توان به باشگاه تناسب اندام، آشپزخانه غذاهای بومی و استخر شنا با چشم‌اندازی به کوه جیس اشاره کرد که آن را به مکانی فوق‌العاده تبدیل می‌کند.

۳- آشیانه سونارا (The Nest by Sonara)، دبی

آشیانه سونارا در ماه سپتامبر به منطقه حفاظت‌شده صحرای دبی ملحق می‌شود. این خلوتگاه بوم‌گردی سازگار با محیط زیست از ۱۴ سازه تشکیل شده است که برای تطبیق با محیط اطراف و احترام به آن، شبیه تپه‌های شنی ساخته شده‌اند.

هرکدام از «آشیانه‌»های این منطقه دارای یک اتاق خواب، حمام شخصی و یک ایوان برای لذت بردن از فضای باز و تماشای غروب آفتاب است.

۴- اقامتگاه Cloud7 AlSawan، راس‌الخیمه

با افتتاح اقامتگاه Cloud7 AlSawan در سال ۲۰۲۳ که در نوع خود در امارات متحده عربی بی‌نظیر است، این مکان به یکی از بزرگ‌ترین مقاصد گردشگری پایدار و سازگار با محیط زیست تبدیل می‌شود. با ارائه ۶۰ واحد مجلل، این اقامتگاه مکانی مناسب برای ارتباط مجدد با طبیعت خواهد بود که بهترین لحظات را برای شما رقم می‌زند؛ چه بخواهید آن لحظات زیبا را با دوستان خود در اینستاگرام به اشتراک بگذارید و چه مایل باشید تصاویر آن را بر دیوار نصب یا در آلبوم خود ثبت کنید.

در اطراف کوه جیس، امکان پیاده‌روی و لذت‌ بردن از مناظر شگفت‌انگیز راس‌الخیمه و طبیعت بومی آن برای مسافران فراهم است؛ جایی در مجاورت مزرعه پرورش حیوانات از جمله شتر، شاهین و اسب‌ عربی.

۵- بادیه‌نشین میسک (Nomad by Mysk)، شارجه

این اقامتگاه که سال ۲۰۲۱ معرفی شد و انتظار می‌رود تا پایان سال ۲۰۲۲ عرضه شود، خانه‌ای متحرک از نوع تریلر (کاروان مسافرتی) است.

نُماد که ۲۰ تریلر برای اسکان مهمانان دارد، به آن‌ها امکان می‌دهد به طبیعت نزدیک‌تر شوند و برای این‌ کار در هر فصل به مکانی تازه و زیبا و جایی برای ماجراجویی نقل مکان می‌کند تا از آب‌وهوا در زمان‌های مختلف سال بهترین بهره را ببرد.

این کاروان‌های اقامتی مجهز به گونه‌ای طراحی شده‌اند که مهمانان در هر جایی که مستقر می‌شوند، بر محیط طبیعی اطراف کمترین تاثیر را بگذارند.

۶- سِرای وینگ، بیت خالد بن ابراهیم (The Serai Wing, Bait Khalid bin Ibrahim)، شارجه

حفظ بناهای تاریخی یکی از بهترین راه‌ها برای پایداری است و دلیل اینکه هتل چدی البیت در این فهرست قرار می‌گیرد، نیز همین است.

این ساختمان که در خانه قرن نوزدهمی بازسازی‌‌شده یک تاجر مروارید قرار دارد، به استراحتگاه بوتیکی کوچکی در هتل لوکس جی‌اچ‌ام تبدیل می‌شود تا مهمانان از زندگی بیش از ۱۰۰ سال گذشته در امارات چشم‌اندازی بی‌نظیر داشته باشند.

۷- روستای نجدالمقصار (Najd Al Meqsar Village)، شارجه

روستای نجدالمقصار در شهر خورفکان یکی دیگر از اقامتگاه‌های بی‌مانند بوم‌گردی در شارجه، شامل ۱۳ خانه در این روستای ۱۰۰ ساله است که در حال بازسازی و تبدیل‌ شدن به واحدهای یک هتل با سبک سنتی‌اند.

این اقامتگاه زیر سایه ۳۰۰ ساله قلعه مقصار به هفت واحد هتل موجود در این منطقه می‌پیوندد. از جمله امکاناتی که برای این اقامتگاه تدارک دیده می‌شود، می‌توان به ویلاهای مزرعه‌ای خصوصی، مسیرهای پیاده‌روی، اسب‌سواری و مسیرهایی برای راندن ماشین‌های برقی اشاره کرد.

بیشتر از زندگی