مرگ سریالی کارکنان صنایع هوافضا؛ محمد عبدوس کشته شد

ساعاتی قبل از اعلام خبر مرگ عبدوس، خبر کشته شدن علی کمانی، یکی دیگر از کارکنان صنایع هوافضا در خمین منتشر شده بود

این دست‌کم سومین مرگ مشکوک کارکنان صنایع هوافضا در نقاط مختلف ایران است که در روزهای اخیر رسانه‌ای می‌شود-فارس

ساعتی پس از انتشار بیانیه روابط عمومی سپاه پاسداران استان مرکزی درباره کشته شدن علی کمانی، از کارکنان یگان هوافضا سپاه در خمین، خبرگزاری فارس وابسته به سپاه پاسداران از کشته شدن محمد عبدوس خبر داد. این دست‌کم سومین مرگ مشکوک کارکنان صنایع هوافضا در نقاط مختلف ایران است که در روزهای اخیر رسانه‌ای می‌شود.

در خبری که خبرگزاری فارس در ساعات اولیه بامداد دوشنبه ۲۳ خرداد منتشر کرد، آمده است: «محمد عبدوس از کارکنان هوافضای سمنان پس از مدت‌ها مجاهدت و تلاش مخلصانه در مسیر خدمت به نظام در حین انجام ماموریت به خیل عظیم شهیدان پیوست.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

عبدوس متولد سال ۱۳۶۸ معرفی شده است و گفته شد که یکشنبه ۲۲ خردادماه در سمنان کشته شده است.

از دلیل مرگ او و اینکه در حال انجام چه ماموریتی بوده است، جزییاتی اعلام نشده است.

در گزارشی که روابط عمومی سپاه استان مرکزی روز یکشنبه درباره مرگ علی کمانی، از دیگر کارکنان صنایع هوافضا منتشر کرده بود، آمده بود که او در سانحه رانندگی و حین انجام ماموریت در خمین کشته شده است.

خبر کشته شدن دو تن از کارکنان صنایع هوافضا در سمنان و خمین در یک روز به فاصله کوتاهی پس از کشته شدن یکی دیگر از همکاران آنها در یزد، تردید‌ها درباره علت مرگ را افزایش داده است.

این درحالی است که در ماه‌های اخیر گزارش‌های متعددی از حذف فیزیکی، مرگ مشکوک یا ترور چهره‌های فعال در صنایع موشکی و هسته‌ای و فرماندهان نیروی قدس سپاه پاسداران منتشر شده است.

اخیرا خبر مرگ مشکوک ایوب انتظاری از متخصصان صنایع هوافضا در یزد منتشر شده بود. پانزدهم خردادماه هم پس از خبری درباره انفجار در سایت پارچین، اعلام شد که احسان قدبیگی از محققان مرکز تحقیقاتی وزارت دفاع در پارچین کشته شده است.

حسن صیادخدایی هم ماه گذشته مقابل خانه‌اش در تهران با شلیک پنج گلوله کشته شد. رسانه‌های اسراییل او را عامل انجام عملیات علیه اسراییلی‌ها و از فرماندهان واحد ۸۴۰ نیروی قدس سپاه پاسداران معرفی کردند. تنها ۸ روز پس از کشته شدن صیادخدایی، علی اسماعیل‌زاده، از نزدیکان به او بر اثر «سقوط از بام خانه»؛ روایتی که مقامات تهران ارایه دادند، کشته شد.

مقامات رسمی جمهوری اسلامی هنوز درباره علت دست‌کم سه مرگ‌ مشکوک کارکنان یگان هوافضا در روزهای اخیر واکنشی نشان نداده‌اند.