پوتین گفت‌و‌گوی تلفنی سالانه با مردم را لغو کرد

کرملین هیچ توضیحی برای این تصمیم نداد

گمانه‌زنی‌ می‌شود که پوتین بیمناک است از او درباره جنگ در اوکراین سوال کنند‌ـ Alexey NIKOLSKY / SPUTNIK / AFP

ولادیمیر پوتین [برنامه] ماراتن تلفنی سالانه‌اش با مردم روسیه را، در میان گمانه‌زنی‌ها که او بیمناک است از او درباره جنگ در اوکراین سوال کنند، لغو کرد.

لغو برنامه «ارتباط مستقیم با ولادیمیر پوتین»، پرسش و پاسخی که اولین بار در اوایل دهه ۲۰۰۰ از تلویزیون پخش شد، در حالی رخ می‌دهد که سرکوب در روسیه همچنان رو به افزایش است.

اندکی پس از آغاز حمله پوتین به اوکراین در ۲۴ فوریه، رژیم او قانون جدیدی ارائه کرد که مخالفت عمومی با جنگ را جرم تلقی می‌کند. کسانی که این قانون را زیر پا بگذارند برایشان تا ۱۵ سال زندان در پی دارد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

اوایل این هفته، دمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین، تایید کرد که رویداد تلفنی سالانه ریاست جمهوری برگزار نخواهد شد. او بی‌آنکه دلیلی برای این تصمیم بیاورد گفت:«ارتباط مستقیم این ماه انجام نمی‌شود.»

کرملین درباره زمان پخش بعدی این برنامه اظهارنظری نکرد. لغو این برنامه یک هفته پس از آن است که مسکو اشاره کرد بعد از ۱۸ ژوئن برگزار می‌شود.

نیروهای پوتین به محاضره منطقه دونباس در شرق اوکراین ادامه می‌دهند و شهر سیویرودونتسک میدان اصلی نبرد است. گمان می‌رود به‌دلیل جنگ خیابانی، هزاران غیرنظامی آن‌جا گرفتار شده باشند.

با ادامه جنگ، آندری دودا، رئیس‌جمهوری لهستان، پوتین را با آدولف هیتلر، رهبر نازی‌ها، مقایسه کرد.

روز پنجشنبه، آندری دودا خطاب به رهبران فرانسه و آلمان گفت که موضع‌گیری امانوئل مکرون و اولاف شولتس در مقابل روسیه جدیت کافی را ندارد. اخیرا رئیس‌جمهوری فرانسه گفت که پوتین نباید «تحقیر شود» و هشدار داد که در غیر این صورت، راه حل دیپلماتیک برای مناقشه ناممکن خواهد بود.

رئیس‌جمهوری لهستان در مصاحبه‌ با روزنامه آلمانی بیلد گفت:«آیا کسی در دوران جنگ جهانی دوم با آدولف هیتلر این‌گونه صحبت کرده بوذ؟»

« آیا کسی گفت که باید آبروی آدولف هیتلر حفظ شود؟ که باید طوری پیش برویم که برای آدولف هیتلر تحقیرآمیز نباشد؟ من چنین حرف‌هایی نشنیده‌ام.»  

© The Independent

بیشتر از جهان