اعزام هزاران پلیس مراکشی به قطر برای تامین امنیت مسابقات جام جهانی فوتبال

سازمان‌دهندگان جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ تخمین می‌زنند که حدود یک و نیم میلیون بازدیدکننده در این رویداد ورزشی شرکت خواهند کرد

کشورهای دیگر از جمله ترکیه و بریتانیا نیز در تامین امنیت مسابقات فوتبال جام جهانی با قطر همکاری می‌کنند-KARIM JAAFAR / AFP

رسانه های محلی مراکش از اعزام «هزاران» مامور پلیس آن کشور به قطر برای کمک به دوحه در تقویت امنیت جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ خبر داده‌اند.

اعزام افسران پلیس مراکشی به قطر در چارچوب قرارداد همکاری با این کشور حاشیه خلیج فارس انجام می شود.

چند روز قبل از اعلام این خبر، مدیرکل اداره امنیت ملی و نظارت سرزمینی مراکش، از استادیوم لوسیل در قطر بازدید کرده بود. استادیوم ۸۰ هزار نفری لوسیل قرار است محل برگزاری مسابقه فینال جام جهانی فوتبال قطر باشد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

عبداللطیف حموشی در سفرش به قطر که بر حوزه امنیت سایبری تمرکز داشت، با مقام‌های آن کشور در حوزه تامین امنیت مسابقات جام جهانی نیز دیدار و مذاکره کرد. او با شیخ خالد بن خلیفه بن عبدالعزیز آل ثانی نخست وزیر و وزیر کشور قطر نیز ملاقات و درباره همکاری‌های امنیتی بین دوحه و رباط گفت‌وگو کرد.

هم‌اکنون دوحه میزبان نمایشگاه بین‌المللی سالانه امنیت زمین و دفاع مدنی است، که بزرگترین رویداد از این دست در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا به شمار می‌رود و مراکش نیز در آن شرکت دارد.

مراکش در اواخر ماه مه با اعزام تیمی از کارشناسان امنیت سایبری به قطر در چارچوب همکاری همکاری‌های آماده‌سازی برای جام جهانی فوتبال موافقت کرده بود.

کشورهای دیگر از جمله ترکیه و بریتانیا نیز در تامین امنیت مسابقات فوتبال جام جهانی با قطر همکاری می‌کنند.

این اولین باری است که جام جهانی فوتبال فیفا در فصل زمستان برگزار می‌شوند. جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ از ۱۸ نوامبر تا ۲۱ دسامبر در قطر برگزارخواهد شد.