سرمایه‌گذاری میلیون‌دلاری خانواده پلوسی در «اپل» و «مایکروسافت»

نانسی پلوسی فاش کرده که او و همسرش در مجموع ۳۰ میلیون دلار از خرید‌وفروش سهام‌ شرکت‌های بزرگ فناوری سود کرده‌اند

ثروت خالص این زوج ۸۲ ساله در حدود ۱۰۰ میلیون دلار آمریکا برآورد می‌شود - JUSTIN TALLIS / AFP

افشای اطلاعات مالی نشان می‌دهد که همسر نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، به‌تازگی بیش از دو میلیون دلار صرف خرید سهام شرکت‌های «اپل» و «مایکروسافت» کرده است.

وب‌سایت خبری نیویورک‌پست روز سه‌شنبه ۱۷ خردادماه در گزارشی نوشت، پل پلوسی ابتدا در ۱۳ ماه می، یک میلیون دلار و سپس ۱۱ روز بعد، نیم میلیون دلار دیگر از سهام شرکت فناوری «اپل» خریداری کرده است.

بر اساس گزارش‌هایی که به دست نیویورک‌پست رسیده است، پل پلوسی علاوه بر خرید ۱.۵ میلیون دلار از سهام اپل، ۶۰۰ هزار دلار نیز در شرکت مایکروسافت سرمایه‌‌گذاری کرده است.

در دسامبر گذشته، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا فاش کرد او و همسرش در مجموع ۳۰ میلیون دلار از طریق خرید‌وفروش سهام‌ شرکت‌های بزرگ فناوری سود برده‌اند.

ثروت خالص این زوج ۸۲ ساله در حدود ۱۰۰ میلیون دلار آمریکا برآورد می‌شود. آنها پنج فرزند دارند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

خبر سرمایه‌گذاری‌های جدید خانواده پلوسی در شرکت‌های بزرگ فناوری تنها چند روز بعد از انتشار گزارش‌هایی از تصادف پل پلوسی با خودرو پورشه تازه‌ منتشر شد.

هفته گذشته، چند رسانه آمریکایی نوشتند همسر رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، در حالی که ظاهرا تحت تاثیر مصرف الکل بود؛ در نزدیکی تاکستان چند میلیون دلاری‌اش در ناپا در شمال کالیفرنیا، تصادف کرده است.

به گزارش نیویورک‌پست، هنگامی که در دسامبر گذشته از رئیس مجلس نمایندگان آمریکا پرسیدند آیا سرمایه‌گذاری او در شرکت‌های بزرگ فناوری با وظایفش در مقام نماینده شهر سانفرانسیسکو و رئیس مجلس نمایندگان ایالات متحده، «تضاد منافع» به‌حساب نمی‌آید؟ او در پاسخ به صراحت گفت: نه.

پلوسی به خبرنگاران گفت: ما اقتصاد «بازار آزاد» داریم و اعضای کنگره باید بتوانند در این اقتصاد شرکت کنند.

بر اساس قانونی که در سال ۲۰۱۲ در آمریکا تصویب شد، قانون‌گذاران این کشور نمی‌توانند از اطلاعاتی کاری-حرفه‌ای خود در راستای منافع شخصی استفاده کنند. بر پایه این قانون، تمامی معاملات سهام اعضا کنگره و خانواده‌های آنها باید ظرف ۴۵ روز افشا شود.

بیشتر از جهان