انفجار در کابل؛ چهار طالب و بیش از چهار غیرنظامی مجروح شدند

شاهدان شمار زخمی‌ها را بیشتر می‌دانند، اما همچنان هیچ نهادی اطلاعات دقیقی در مورد شمار تلفات و قربانی‌های این انفجار منتشر نکرده است

نیروهای طالبان به کسی اجازه تصویربرداری از محل حادثه را نمی‌دهند -- رسانه‌های اجتماعی

انفجاری حوالی ساعت شش عصر دوشنبه، ۱۶ خرداد ۱۴۰۱، در منطقه تایمنی شهر کابل رخ داد. خبرنگارهای حاضر در محل این انفجار می‌گویند که ظاهرا مین یا مواد منفجره‌ای که در یک خودروی مدل فورد متعلق به طالبان جاسازی شده بود، بین خیابان‌های اول و دوم تایمنی در ناحیه چهارم کابل منفجر شده است.

خبرنگارهای حاضر در محل حادثه می‌گویند سه زن و یک مرد که در اتومبیل دیگری در نزدیکی محل انفجار بودند، در این حادثه به شدت مجروح شده و به بیمارستان انتقال یافته‌اند. به گفته این خبرنگارها، چهار طالب در خودروی فورد بودند که آن‌ها نیز به شدت مجروح شده‌اند. بیشتر زخمی‌ها به بیمارستان ملت منتقل شده‌اند و گفته می‌شود که چهار زخمی دیگر نیز به بیمارستان‌های خدمت و فیصل که به محل انفجار نزدیک‌اند، برده شده‌اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

شاهدان شمار زخمی‌ها را بیشتر می‌دانند، اما هیچ نهادی گزارش روشنی در مورد شمار دقیق تلفات و قربانی‌های این انفجار در اختیار رسانه‌ها قرار نداده است. خبرنگارها می‌گویند طالبان به هیچ کس اجازه نمی‌دهند از زخمی‌ها و محل حادثه تصویربرداری کند، و تلفن‌های همراه چند تن را که تصویر برداشته بودند، از آن‌ها گرفته‌اند.

 در همین حال خالد زدران، سخنگوی پلیس طالبان، گفته است که مینی در یک دوچرخه جاسازی شده بود و شماری از غیرنظامی‌ها زخم برداشته‌اند؛ او اشاره‌ای به شمار تلفات طالبان نکرد و در این مورد چیزی نگفت.

یک ماه پیش نیز انفجارهای مرگباری در کابل، مزارشریف، کندز، و تخار رخ داد؛ در این رویداد‌ها، که بیشتر در ماه رمضان رخ دادند، در حدود ۷۰۰ غیرنظامی جان باختند.