آیا ترامپ برای انتخابات ریاست‌ جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا نامزد می‌شود؟

رئیس جمهوری سابق ایالات متحده ممکن است به زودی نامزدی خود را برای رقابت‌ آینده ریاست جمهوری اعلام کند

سخنگوی ترامپ، گفت که خواست عمومی برای بازگشت ترامپ در حال افزایش است- Alex Wong/Getty Images/AFP

در حالی که عده‌ای معتقدند که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق آمریکا، هنوز تصمیم نهایی خود را برای نامزدی در سال ۲۰۲۴ نگرفته است، برخی از مشاوران او می‌گویند که این موضوع ممکن است در تابستان امسال مطرح شود. این در شرایطی است که برخی دیگر از نزدیکان ترامپ بر این باورند که او باید تا پایان انتخابات میان‌دوره‌ای نوامبر صبر کند.

به گزارش شبکه خبری ان‌بی‌سی، جیسون میلر، از نزدیکان قدیمی و دستیار سابق دونالد ترامپ، درباره احتمال ریاست جمهوری او گفت، «ترامپ باید در حالی که هنوز در ذهن مردم تازه است، شروع به ایجاد پایگاه حامیان خود کند.»

او افزود: «فکر می‌کنم که شفاف‌سازی در مورد اهداف رئیس جمهوری سابق مهم است، بنابراین او می‌تواند تشکیل کارزار تبلیغاتی خود را آغاز کند و در ادامه، اقدام‌های عملیاتی بیشتری انجام دهد.»

 بر اساس گزارش ان‌بی‌سی نیوز، دو نفر در حلقه نزدیک رئیس‌جمهور سابق آمریکا خواسته‌اند که روز چهارم ژوئیه را به عنوان تاریخی برای اعلام احتمالی نامزدی ترامپ در نظر بگیرند، اما میلر گفت که چنین تاریخی صحت ندارد.

در همین حال، مشاور دوم دونالد ترامپ که معتقد است او هنوز باید صبر کند، گفت که رئیس ‌جمهوری سابق احتمالا دیرتر وارد عمل خواهد شد. با این حال، هر دوی آنان گفتند که ترامپ طیف وسیعی از دیدگاه‌ها را درباره نامزدی خود در انتخابات بعدی ریاست‌ جمهوری جمع‌آوری کرده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

تیلور بودویچ، سخنگوی دونالد ترامپ، نیز گفت که خواست عمومی برای بازگشت ترامپ در حال افزایش است. او تاکید کرد: «آمریکا در دوران ریاست جمهوری ترامپ، قوی، مرفه، و بسیار مورد احترام بود و به همین دلیل او همچنان از قدرت بی‌سابقه‌ حامیانش برخوردار است.»

در سوی دیگر، به گزارش فاکس نیوز، در یک نظرسنجی درباره نامزدهای ریاست جمهوری ۲۰۲۴ در کلرادو، ران دسانتیس، فرماندار فلوریدا، آرای بیشتری از دونالد ترامپ کسب کرد.

این نظرسنجی طوری طراحی شده بود که شرکت‌کنندگان اجازه داشتند به بیش از یک نامزد رای دهند و بر اساس نتایج حاصل از آن، حدود ۷۱ درصد از شرکت‌کنندگان در اجلاس محافظه‌کاران غربی، دسانتیس را در جایگاه یک نامزد بالقوه تایید کردند، در حالی که تاییدکنندگان ترامپ ۶۷ درصد بودند. این در حالی است که بر اساس یکی از نظرسنجی‌های ماه‌های اخیر۵۷ درصد جمهوری‌خواهان گفته بودند که در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴ به ترامپ رای خواهند داد.

با این همه، کارشناسان معتقدند که انتخابات میان‌دوره‌ای سال ۲۰۲۲ برای جمهوری‌خواهان آمریکا اهمیتی حیاتی دارد و تصویری از میزان واقعی محبوبیت دونالد ترامپ در میان محافظه‌کاران به دست خواهد داد.  پیروزی حزب متبوع‌ آن‌ها در این انتخابات می‌تواند مجلس نمایندگان و سنای ایالات متحده آمریکا را از کنترل حزب دموکرات خارج کند و این امکان را به محافظه‌کاران می‌دهد تا در برابر اصلاحات و تغییرات احتمالی مورد نظر کاخ سفید مقاومت کنند.

به عنوان نمونه، اگر توازن قوا در سنا به نفع حزب جمهوری‌خواه تغییر کند، محافظه‌کاران این امکان را خواهند داشت که با استفاده از قدرت این مجلس، بخت جو بایدن را در انتخاب یک قاضی دیگر برای دیوان عالی از بین ببرند.

پیش‌تر، وب‌سایت هیل در گزارشی که روز سه‌شنبه، ۱۹ آوریل ۲۰۲۲، منتشر کرد، از قول دو منبع مطلع نوشت که بایدن قصد دارد بار دیگر در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کند و این موضوع را با باراک اوباما، رئیس جمهوری اسبق آمریکا، نیز در میان گذاشته است.

در ماه‌های اخیر میزان محبوبیت جو بایدن در میان رای‌دهندگان آمریکایی زیر ۵۰ درصد بوده است و این امر موفقیت حزب دموکرات را در انتخابات میان‌دوره‌ای سال ۲۰۲۲ در هاله‌ای از ابهام فرو برده است. غالب ناظران سیاسی بر این باورند که تورم کم‌سابقه در آمریکا و نیز سیاست خارجی دولت بایدن در قبال افغانستان و اوکراین، جزو عواملی است که به محبوبیت او ضربه جدی وارد کرده‌ است.

بیشتر از جهان