جو بایدن در انتخابات ۲۰۲۴ نامزد می‌شود

بایدن تصمیمش برای شرکت در انتخابات آتی را با اوباما نیز در میان گذاشته است

کاخ‌ سفید هیچ واکنشی به انتشار خبر گفتگوی میان بایدن و اوباما نشان نداده‌ است -- STEFANI REYNOLDS / AFP

به گزارش وبسایت هیل، جو بایدن، رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا، قصد دارد تا بار دیگر در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴ شرکت کند.

این وبسایت در گزارشی که روز سه‌شنبه، ۱۹ آوریل ۲۰۲۲، منتشر کرد از قول دو منبع مطلع نوشت که بایدن این موضوع را با باراک اوباما، رئیس جمهوری اسبق آمریکا، نیز در میان گذاشته است.

در ماه‌های اخیر نرخ محبوبیت جو بایدن در میان رای دهنده‌های آمریکایی زیر پنجاه درصد بوده و این امر موفقیت حزب دموکرات در انتخابات میان‌دوره‌ای سال ۲۰۲۲ را، که هشتم نوامبر برگزار می‌شود، در هاله‌ای از ابهام فرو برده است. غالب ناظران سیاسی بر این باورند که تورم کم سابقه در آمریکا و همچنین سیاست خارجی دولت بایدن در قبال افغانستان و اوکراین  جزو عواملی­ هستند که به محبوبیت وی ضربه جدی وارد کرده‌اند.

از سوی دیگر برخی افراد با تحلیل اقدامات سیاسی دونالد ترامپ، رئیس جمهوری پیشین ایالات متحده آمریکا، حضور وی در انتخابات آتی ریاست جمهوری را امری بسیار محتمل می‌دانند. از این رو یکی از افراد مطلع از گفتگوهای اخیر جو بایدن و باراک اوباما به وبسایت هیل چنین گفته است: «[بایدن] گمان می‌کند او تنها فردی است که می‌تواند ترامپ را شکست دهد.»

جو بایدن، که در حال حاضر ۷۹ سال دارد، در زمان تصدی مقام ریاست جمهوری در سال ۲۰۲۱ مسن‌ترین رئیس جمهوری تاریخ آمریکا به حساب می‌آمد. به این ترتیب، در صورت انتخاب مجدد به این مقام، او ۸۲ سال خواهد داشت.

به گزارش وبسایت هیل، مقامات کاخ‌ سفید هیچ واکنشی به انتشار خبر گفتگوی میان جو بایدن و باراک اوباما نشان نداده‌اند.

جو بایدن، در جریان رقابت‌های مربوط به انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰، بارها به‌گونه‌ای صحبت کرده بود که گویا قصد شرکت در انتخابات سال ۲۰۲۴ را ندارد، با این‌حال او هرگز چنان وعده‌ای را با صراحت بیان نکرده بود.

انتخابات آینده ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا در ۵ نوامبر ۲۰۲۴ برگزار خواهد شد و رئیس جمهور منتخب کارش را از ژانویه سال ۲۰۲۵ آغاز خواهد کرد.    

بیشتر از جهان