کولاک سلتیکس در کوارتر چهارم برای فتح فینال اول اِن‌بی‌اِی

بوستون با برتری در خانه گلدن‌استیت وریرز، سری فینال را با برد شروع کرد

این اولین شکست خانگی گلدن‌استیت در مسابقات حذفی این فصل است- Darren Yamashita-USA TODAY Sports via Reuters

تصور می‌شد که بازیکنان بوستون سلتیکس در اولین حضورشان در فینال ان‌بی‌ای در چنگال تجربه بالای گلدن‌استیت وریرز اسیر شوند ولی آن‌ها با نمایش فوق‌العاده‌ خود در کوارتر چهارم، میزبان را تارومار کردند.

نتیجه بازی در نیمه اول نزدیک بود و با اختلاف تنها دو امتیاز (۵۴-۵۶) به نفع سلتیکس به پایان رسید. در کوارتر سوم، گلدن‌استیت بازی را در اختیار گرفت و در مقاطعی، فاصله را به ۱۵ امتیاز رساند. تصور می‌شد میزبان با ۳۸ امتیازی که در این کوارتر گرفت، در آستانه یک برد آسان باشد، ولی سلتیکس بازگشتی رویایی داشت و با برتری (۴۰-۱۶) در کوارتر چهارم، به بردی مقتدرانه رسید.

آتش‌بازی سلتیکس در این دقایق را جیلین براون شروع کرد که در مجموع، ۲۴ امتیاز گرفت. بعد از آن، نوبت آل هارفورد بود که فاصله را زیاد کند. او در این بازی شش پرتاب سه امتیازی موفق داشت و با ۲۶ امتیاز، موثرترین بازیکن تیمش بود. هارفورد که در ۳۶ سالگی اولین فینال خود را تجربه می‌کرد، درباره درخشش در این دقایق گفت: «بقیه بازیکنان مرا خیلی خوب پیدا می‌کردند. دریک وایت هم چند شوت خیلی سخت زد.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در این فینال، جیسون تیتوم، ستاره سلتیکس، درخشش قبل را نداشت و تنها ۱۲ امتیاز گرفت؛ ولی ایمه ادوکا، سرمربی سلتیکس، بعد از بازی گفت که تیمش به یک نفر وابسته نیست: «ما یک تیم کامل‌ایم. در مرحله پلی‌آف، با تیم‌هایی روبه‌رو شدیم که به یک بازیکن متکی‌اند؛ چه تیم بروکلین در دور اول که دورنت را دارد، چه میلواکی با آنته‌تکومپو و چه میامی با باتلر. اگر این بازیکنان را کنار بگذارید، این تیم‌ها به دردسر می‌افتند. ما افتخار می‌کنیم که تمام بازیکنان ما می‌توانند روی هر دو سبد موثر باشند.»

استفن کری، ستاره گلدن‌استیت، شروعی طوفانی داشت و در کوارتر اول ۲۱ امتیاز گرفت. این بیشترین امتیاز در یک کوارتر بازی فینال بعد از ۲۲ امتیاز مایکل جردن در فینال سال ۱۹۹۳ بود. کری با ۳۴ امتیاز، موثرترین بازیکن وریرز بود، ولی در کوارتر چهارم نتوانست برای نجات تیمش راهی بیابد و تحت تاثیر درخشش بوستون سلتیکس بود.

آندرو ویگینز هم در اولین تجربه‌اش در فینال، ۲۰ امتیاز گرفت و کلی تامپسون هم با ۱۵ امتیاز سومین بازیکن موثر گلدن‌استیت بود.

این اولین شکست خانگی گلدن‌استیت در مسابقات حذفی این فصل است. آن‌ها یکشنبه، در دومین بازی خانگی، باید برای جبران این شکست راهی پیدا کنند. استیو کر، سرمربی این تیم، بعد از بازی گفت: «حس عجیبی داریم. حالا باید با ناامیدی به پیشواز بازی دوم برویم. این بخشی از کار ما است. ما قبلا هم در چنین شرایطی بودیم. بوستون در کوارتر آخر فوق‌العاده بود.»

بیشتر از ورزش