مصرف شخصی برخی مواد مخدر در بریتیش کلمبیا کانادا آزاد می‌شود

از تابستان سال آینده حمل و مصرف ۲.۵ گرم از برخی از مواد «غیرقانونی»، از جمله کوکائین و مت‌آمفتامین، در استان بریتیش کلمبیا کانادا آزاد می‌شود

مصرف تفریحی ماریجوانا از سال  ۲۰۱۸ در سراسر کانادا آزاد است و در فروشگاه‌های دولتی در دسترس است -Lars Hagberg / AFP

دولت فدرال کانادا اعلام کرد شهروندان بزرگسال در استان بریتیش کلمبیا می‌تواند از سال آینده مقدار کمی از برخی از مواد مخدر غیرقانونی را حمل یا مصرف کنند.

شبکه خبری سی‌بی‌سی کانادا در گزارشی نوشت، کانادایی‌های ۱۸ ساله و بالاتر در استان بریتیش کلمبیا، در غرب کانادا، می‌تواند از تابستان سال آینده ۲.۵ گرم از برخی از مواد «غیرقانونی»، از جمله کوکائین و مت‌آمفتامین، همراه داشته باشند و از پیگرد قانونی هم معاف خواهند بود.

به گفته مقام‌های دولت فدرال، این مواد کماکان در فهرست مواد مخدر «غیرقانونی» باقی می‌ماند؛ اما دارنده آن مجازات نمی‌شود و پلیس هم نمی‌‌تواند این میزان از مواد را از دارنده آنها توقیف کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

وزیر بهداشت روان دولت فدرال ضمن استقبال از این تصمیم به خبرگزاری رویترز گفت حذف مجازات‌های کیفری برای کسانی که مقدار کمی مواد غیرقانونی حمل می‌کنند، آسیب‌های اجتماعی مرتبط را کاهش می‌دهد و ابزار دیگری در اختیار مقام‌های استانی قرار می‌دهد تا با بحران سومصرف مواد مخدر در بریتیش کلمبیا مقابله کند.

استانی بریتیش کلمبیا کانادا، کانون بحران مصرف بیش از حد مواد مخدر در این کشور  به شمار می‌رود و مقام‌های استانی از ماه نوامبر سال گذشته از دولت فدرال خواسته بودند چنین معافیت‌های را در نظر بگیرد.

بسیاری از کارشناسان اجتماعی و بهداشتی معتقدند با جرم‌زدایی از مصرف مواد مخدر و نظارت‌های دولتی می‌‌‌توان  دامنه سوءمصرف مواد مخدر را کاهش داد.

مصرف تفریحی ماریجوانا هم از سال  ۲۰۱۸ در سراسر کانادا آزاد است و در فروشگاه‌های دولتی آزادانه در اختیار مصرف‌کنندگان قرار می‌گیرد.

بیشتر از جهان