۱۰ کشته بر اثر تیراندازی در شهر بوفالو آمریکا

تیراندازی در فروشگاه مواد غذایی شهر بوفالو کمی بیش از یک سال، پس از حمله ماه مارس ۲۰۲۱ در یک فروشگاه مواد غذایی در ایالت کلرادو، رخ داد

فروشگاهی که مهاجم برای حمله انتخاب کرد؛ در یک محله عمدتا سیاه‌پوست‌نشین، در شمال شهر بوفالو، قرار دارد. این منطقه عمدتا مسکونی است - AFP

دست‌کم ۱۰ تن در جریان تیراندازی در یک فروشگاه مواد غذایی در شهر بوفالو آمریکا کشته شدند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس بامداد یک‌شنبه ۲۵ اردیبهشت به نقل از منابع خود نوشت یک مرد مسلح که لباس نظامی بر تن داشت، در بیرون و داخل فروشگاه، به سوی مردم تیراندازی کرد. 

به نوشته آسوشیتدپرس، مهاجم بازداشت و عصر روز شنبه، به وقت محلی، بازجویی شده است. تصاویر ویدئوی نشان می‌دهد که فرد مسلح ابتدا در پارکینگ فروشگاه، شروع به تیراندازی می‌‌کند و سپس وارد می‌شود و چند نفر را هم در داخل فروشگاه هدف قرار می‌دهد.

یکی از مقام‌های دولتی درباره انگیزه احتمالی مهاجم به آسوشیتدپرس گفت: تحقیقات هنوز در مراحل بسیار اولیه است. اما پلیس در حال بررسی این موضوع است که آیا تیراندازی با انگیزه نژادی بوده است یا خیر.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به نوشته آسوشیتدپرس، فروشگاهی که مهاجم برای حمله انتخاب کرده است؛ در یک محله بیشتر سیاه‌پوست‌نشین، در شمال شهر بوفالو، قرار دارد. این منطقه عمدتا مسکونی است.

پلیس شهر بوفالو با انتشار یک توییت تایید کرد که مهاجم در بازداشت است؛ اما درباره هویت یا انگیزه احتمالی مهاجم توضیحی نداد.

با این حال، آسوشیتدپرس به نقل از دو شاهد عینی در محل، فرد مهاجم را یک مرد سفید‌پوست جوان معرفی کرد.

کارین ژان پیر، سخنگوی مطبوعاتی کاخ سفید، اعلام کرد جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا، از طریق مشاور امنیت داخلی خود در جریان اخبار و گزارش‌های تیراندازی شهر بوفالو قرار دارد.

به گفته سخنگوی مطبوعاتی کاخ سفید، رئیس‌جمهور و بانوی اول برای قربانیان و عزیزان‌ آنها  دعا می‌کنند.

تیراندازی در فروشگاه مواد غذایی شهر بوفالو، کمی بیش از یک سال، پس از حمله ماه مارس ۲۰۲۱ در فروشگاه مواد غذایی دیگری در شهر بولدر ایالت کلرادو رخ داد. در جریان آن حمله نیز ۱۰ تن کشته شدند.

بیشتر از جهان