«تخت جمشید در غروب»؛ اجرای اعظم علی در نمایشگاه ایران باستان

گروه موسیقی و رقص اعظم علی به نمایندگی از هنرمندان ایرانی در این رویداد شرکت کردند

بنیاد فرهنگ حامی اصلی و شریک فرهنگی این جشن تاریخی است-Farhang Foundation

نمایشگاه ایران باستان و جهان کلاسیک، با برگزاری برنامه‌های متنوع فرهنگی در ایالات متحده در حال برگزاری است. مجموعه رویدادهایی با محور این نمایشگاه که از ۶ آوریل بر پا شد و تا ۸ اوت ۲۰۲۲ ادامه خواهد داشت یکی از بزرگ‌ترین نمونه‌های برگزارشده از این نوع در آمریکای شمالی است.

گروه موسیقی و رقص اعظم علی در حاشیه این نمایشگاه و در برنامه «تخت جمشید در غروب» به نمایندگی از هنرمندان ایرانی در این رویداد شرکت کردند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

اعظم علی نوازنده و خواننده ایرانی مقیم کانادا که با گروه نوازندگان خود در این رویداد حضور داشت اجرای خود در این شب را ورود به «قلمرو عشق و زیبایی » توصیف کرد.

بنیاد فرهنگ که حامی اصلی و شریک فرهنگی این جشن تاریخی است مجموعه سخنرانی‌ها و کارگاه‌هایی را درباره ایران باستان، باغ‌های ایرانی، ضیافت‌های سلطنتی ایران باستان، فرهنگ نوشیدن، جانوران اسطوره‌ای ترتیب داده است که با برنامه‌های فرهنگی مانند کنسرت‌های موسیقی همراه است.

بنیاد فرهنگ با همکاری موزه گتی ویلا، بهار امسال «نمایشگاه پارسی: ایران باستان و جهان کلاسیک» را برپا کرد. نمایشگاهی که به گفته متولیان آن هدف برجسته کردن رابطه جهان کلاسیک و ایران باستان را دنبال می‌کند.

آناهیتا و جیمز لاولیس از بنیاد پورداوود دانشگاه یوسی‌ال‌ای که در بخش مطالعات ایرانی فعالیت دارد نیز حامی دیگر این نمایشگاه و همکاران علمی پژوهشی آن هستند.

این نمایشگاه علاوه بر آثار دیدنی باستانی همچون شمشیر طلایی منسوب به اردشیر اول هخامنشی و آثار مهم دیگر، ارتباطات هنری و فرهنگی بین قدرت‌های رقیب ایران، یونان و روم را بررسی می‌کند.

این نمایشگاه دو بخش جنبی دیجیتال نوآورانه هم دارد. یک فیلم و نمایش تجسمی ۳۶۰ درجه در محل موزه و دیگری هم وب سایت آنلاین این نمایشگاه که به‌صورت بسیار تعاملی طراحی‌شده است.

یک برنامه بازدید مجازی از داخل مجموعه تخت جمشید (پرسپولیس) به‌ زیبایی اماکن داخل کاخ‌ها و محوطه این بنای تاریخی را دوباره‌سازی کرده که تزئینات دیوارها را با جزئیات فراوان در آن تصویرسازی شده است.

بیشتر از فرهنگ و هنر