فرماندار روس: ماریوپل و سنت پترزبورگ شهرهای خواهرخوانده می‌شوند

این شهر بندری اوکراین هفته پیش تحت کنترل کامل روسیه درآمد

شهردار اوکراینی ماریوپل گفت که در گوشه و کنار این شهر بندری هنوز هم جسد یافت می‌شود‌ـ OLGA MALTSEVA / AFP

یکی از فرمانداران روسیه گفته است که سنت پترزبورگ و ماریوپل، بندر تصرف‌شده اوکراین، شهرهای «خواهرخوانده» خواهند شد.

آلکساندر بگلوف، که فرماندار سنت پترزبورگ است، اعلام کرد که فرمانداری‌اش «آماده» است تا به بازسازی شهری که نیروهای روسیه سه ماه تمام آن را با موشک با خاک یکسان کرده‌اند، کمک کند. او مدعی شد که این دو مکان «با آینده و گذشته‌ای مشترک با هم در ارتباطند».

این شهر ویران‌شده هفته پیش پس از تسلیم شدن آخرین سربازان باقی‌مانده اوکراینی در آن که در کارخانه فولاد آزوفستال حبس شده بودند، تحت کنترل کامل روسیه درآمد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بگلوف بدون اشاره مستقیم به فاجعه انسانی رخ‌داده در این شهر، گفت: «ماریوپل امروز از مرحله دشواری عبور می‌کند و ما آماده‌ایم که در بازسازی آن کمک کنیم.» از تصاویر ماهواره‌ای اخیر که به نظر می‌رسد نشان‌دهنده حفر گورهای جمعی در شهرک‌‌های کوچک اطراف [ماریوپل] باشد، چنین برمی‌آید که در جریان تهاجم روسیه، هزاران نفر از مردم در ماریوپل کشته شده باشند.

فرماندار سنت پترزبورگ اضافه کرد که می‌خواهد شهرش در زمینه‌هایی ازجمله ساخت‌و‌ساز، اسکان، و آموزش با ماریوپل رابطه ایجاد کند.

بگلوف همچنین قول داد که «در اولین فرصت» موافقت‌نامه‌ای را با کنستانتین ایواشچنکو، رهبر منصوب مسکو در ماریوپل، به امضا برساند.

بیانیه او که در وب‌سایت دولتی سنت پترزبورگ منتشر شد، پس از تماس تلفنی میان او، ایواشچنکو و دنیس پوشیلین، رهبر جدایی‌طلبان «جمهوری خلق دونتسک»، اعلام شد.

پوشیلین هفته گذشته اذعان کرد که حدود ۶۰ درصد از ساختمان‌های ماریوپل «تعمیرشدنی» نیستند. اوکراین تخمین زده است که خسارت از این هم بیشتر است.

پترو آندریشچنکو، از دستیاران وادیم بویچنکو، شهردار اوکراینی ماریوپل که خارج از این شهر تحت کنترل روسیه کار می‌کند، گفت که در [گوشه و کنار] این شهر بندری هنوز هم جسد یافت می‌شود. او گفت حدود ۲۰۰ جسد در حال پوسیدن زیر خرابه‌های ساختمانی یک‌طبقه پیدا شده‌ است.

© The Independent

بیشتر از جهان