آمریکا چهار فرد و شش نهاد مرتبط با حماس را تحریم کرد

گروه حماس از سوی اسرائیل، آمریکا و شماری از کشورهای اروپایی از جمله بریتانیا در فهرست سازمان‌های «تروریستی» قرار داد

دفتر سرمایه‌گذاری حماس در چندین کشور فعال است و مجموع ارزش دارایی‌های آن بیش از ۵۰۰میلیون دلار برآورد می‌شود - Reuters

دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا نام چهار شخص و شش نهاد تجاری مرتبط با تشکیلات «حماس» را در فهرست تحریم‌های اقتصادی ایالات متحده قرار داد.

خبرگزاری رویترز روز سه‌شنبه سوم خردادماه در گزارشی به‌نقل از اعلامیه وزارت خزانه‌داری آمریکا نوشت این تحریم‌ها، فعالیت دفتر سرمایه‌گذاری گروه حماس، افراد و شرکت‌هایی که به‌عنوان «تسهیل‌گر مالی» برای حماس کار می‌کنند را هدف قرار خواهد داد.

به گفته وزارت خزانه‌داری آمریکا، دفتر سرمایه‌گذاری حماس در چندین کشور فعال است و مجموع ارزش دارایی‌های این نهاد به بیش از ۵۰۰ میلیون دلار آمریکا می‌رسد.

خبرگزاری رویترز به نقل از الیزابت روزنبرگ، دستیار وزیر خزانه‌داری آمریکا در امور تامین مالی تروریسم و جرایم مالی، نوشت حماس از طریق فعالیت‌های مخفیانه این دفتر، درآمد هنگفتی به‌ دست می‌آورد و شرایط دشوار اقتصادی در نوار غزه را بی‌ثبات می‌کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

نوار غزه تا سال ۲۰۱۴ در کنترل نیروهای وابسته به حماس بود و پس از آن نیز حماس در همکاری با نیروهای «فتح» و تشکیلات خودگردان فلسطین، نفوذ و قدرت خود در این منطقه را حفظ کرده است.

بر اساس گزارش‌‌‌های پرشمار، مردم محلی نیازمند کمک‌های گسترده بشردوستانه‌ خارجی‌اند. فعالان حماس از سوی طیف وسیعی از فلسطینی‌ها به ناتوانی در مدیریت امور غزه متهم است.

گروه حماس همچنین از سوی اسرائیل، آمریکا و شماری از کشورهای اروپایی از جمله بریتانیا در فهرست سازمان‌های «تروریستی» قرار داد و فعالیت سیاسی و اقتصادی این گروه ممنوع است.

حماس که از حمایت جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برخوردار است، ریشه در جنبش «اخوان‌المسلمین» دارد.

حماس در سال‌های گذشته از حمایت‌های دولت ترکیه هم برخوردار بوده است. هرچند این روابط در سال‌های گذشته تیره شده است.

کمتر از یک ماه پیش روزنامه «اسرائیل هیوم» به نقل از یک مقام فلسطینی نوشت دولت ترکیه چندین عضو فعال حماس را به اسرائیل تحویل داده است.

بیشتر از جهان