غيبت نادال در مسابقات مسترز شانگهاى

جوكوويچ صدرنشین تنيس بازان جهان است

نادال پس از پیروزی مقابل تنیس‌باز روس دانیل مدودف نقش بر زمین شد تا شادی خود را نشان دهد. 

CLIVE BRUNSKILL / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / AFP

رافائل نادال مرد شماره ٢ تنيس جهان كه موفق شد رقابت‌هاى اوپن آمريكا را با قهرمانى پشت سر بگذارد حال به دنبال كسب عنوان برترين تنيسور جهان در سال ٢٠١٩ ميلادى نيز هست.

 بعد از كسب عنوان قهرمانى در يو اس اوپن اخلاف امتياز بين او و جوكوويچ به نزديك ٧٠٠ امتياز رسيد و نادال اين اميدوارى را داشت كه با شركت در مسابقات مهم در كشور چين اختلاف را به حداقل برساند، اما به نظر مى‌رسد كه مجدداً مصدوميت‌ها به سراغ او آمده است و همين موضوع باعث شد كه نادال از هر دو مسابقه مهم در چين انصراف دهد. البته اين موضوع از قبل نيز پيش‌بينى مي‌شد كه نادال نتواند در مسابقات تور آسيا حضور داشته باشد، چرا كه در مسابقات جام ليور كه بين دو تيم جهان و اروپا در ماه سپتامبر در كشور سویيس برگذار شد و به قهرمانى اروپا انجاميد نادال فقط در يك مسابقه حاضر شد و ميلوش رائونيچ از كانادا را شكست داد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او پس از اين مسابقه به علت اين آسيب ديدگى از ناحيه مچ دست چپ از ادامه مسابقات انصراف داد. در حال حاضر جوكوويچ در صدر تنيس بازان جهان حضور دارد و مدافع عنوان قهرمانى در مسابقات مسترز شانگهاى است. جوكوويچ نيز در مسابقات اوپن آمريكا كه مدافع عنوان قهرمانى بود نا موفق ظاهر شد و علت اصلى حذف او از مسابقات مصدوميت از ناحيه شانه به نظر مى‌رسيد. به‌همين دليل فاصله امتيازى بين او و نادال به حداقل رسیده است. او در صورت حذف در مسابقات شانگهاى قبل از رسيدن به مسابقه فينال با توجه به قوانين فدراسيون جهانى مقدارى امتياز از دست خواهد داد و همين موضوع حساسيت مسابقات را در ٢ ماه پايانى بسيار زياد خواهد كرد.

بیشتر از ورزش