نادال قهرمان مسابقات یو اس اوپن

چهارمین قهرمانی برای رافائل نادال در مسابقات اوپن آمریکا

AFP- رافائل نادال

روز یکشنبه و در بازی پایانی مسابقات تنیس یو اس اوپن، رافائل نادال در یک‌ بازی سخت و رویدادی بسیار مهم، توانست برنده بیست وهفتمین فینال گرند اسلم و پنجمین فینال در مسابقات آزاد آمریکا شود.

این پیروزی برای نادال به معنای اضافه شدن افتخاری دیگر به سایر افتخارات وی و تنها یک فاصله با بدست آوردن رکورد راجر فدرر دیگر بازیکن صاحب نام و قدر باقی گذاشت. در سوی دیگر میدان، مدودف تنیسور روسی قرار داشت. وی از سال ۲۰۰۰ میلادی که سارافین در فینال اوپن آمریکا بازی کرده بود، دومین تنیسور کشور روسیه محسوب می شد که توانسته بود به فینال مسابقات آزاد آمریکا راه پیدا کند.

نادال و مدودف هر دو بازیکن از انگیزه بسیار بالایی برخوردار بودند و بازی در ست اول شانه به شانه  پیگیری می شد تا اینکه نادال موفق شد ۷-۵ این ست را به نفع خود به پایان رساند.

نادال  ست دوم را نیز با امتیاز ۶-۳ به نفع خود به پایان برد.

و در حالی که به نظر می رسید که مدودف کنترل بازی را از دست داده و ست سوم را نیز واگذار خواهد کرد، اما جریان بازی به شکل دیگه ای رقم خورد و او توانست در یک برگشت فوق العاده  مسابقه را با توان از سر بگیرد. مدودف توانست ست سوم را ۷-۵ و ست چهارم را ۶-۴ پیروز شود، و همه چیز به ست پنجم یا نهایی کشیده شد. در ست پنجم هر دو بازیکن خسته به نظر می رسیدند و همین موضوع باعث شده بود که از کیفیت بازی آنها کاسته شود و در نهایت نادال با توجه به تجربه بیشتر، از این موضوع کمال استفاده را کرد و موفق شد در ست پنجم نیز با نتیجه ۶-۴ پیروز شود و جام قهرمانی مسابقات یو اس اوپن را برای چهارمین بار بالای سر برد.

هنگام توزیع جوایز مدودف رو به تماشاگران گفت که باعث افتخار وی بوده که بار دیگر در یک بازی فینال رو در روی نادال قرار بگیرد. «او یکی از تاریخ سازان و بازیکنان بزرگ دنیا است، وقتی در صفحه نمایشگر استادیوم تصاویر قهرمانی او پخش می شد واقعاً تحت تأثیر قرار گرفتم و این فوق العاده است که بتوانی ۱۹ عنوان گرند اسلم بدست آوری، به این فکر میکردم که اگر من این مسابقه را برده بودم قرار بود از من چه تصویری نمایش داده شود!؟ در نهایت به او و تیمش تبریک می گویم».

بیشتر از ورزش