حمایت شاهزاده رضا پهلوی از وریا غفوری

شاهزاده رضا پهلوی با تکرار شعار هواداران وریا غفوری در ورزشگاه در توییتر نوشت: «وریای باغیرت، حرف تو حرف ملت»

شاهزاده رضا پهلوی ابراز امیدواری کرد که سایر ورزشکاران هم صدای اعتراضی مردم ایران باشند - AFP

شاهزاده رضا پهلوی با انتشار پیامی از موضع وریا غفوری، کاپیتان تیم فوتبال استقلال تهران در پشتیبانی از اعتراض‌های مردمی حمایت کرد و از سایر ورزشکاران ایرانی خواست مانند او صدای اعتراضی مردم ایران باشند.

شاهزاده رضا پهلوی بامداد جمعه ۳۰ اردیبهشت ضمن بازنشر پیام علی دایی، کاپیتان سابق تیم ملی فوتبال مردان ایران، به همراه تصویری از وریا غفوری در لباس سنتی کردی، شعار هواداران غفوری در ورزشگاه آزادی تهران را تکرار کرد و نوشت «وریای باغیرت، حرف تو حرف ملت»

علی دایی روز پنج‌شنبه در پیامی در شبکه اجتماعی «اینستاگرام» از وریا غفوری حمایت کرد و در پیامی نوشت: «ساکت کردن منتقد، فقط و فقط پاک کردن صورت مسئله است. مردم در سخت‌ترین شرایط اقتصادی هستند و باید به جای سرکوب، فکر اساسی برای حل مشکلاتشان کرد.»

شاهزاده رضا پهلوی در ادامه پیام خود ابراز امیدواری کرد که سایر ورزشکاران و هنرمندان ایرانی نیز از اعتبار خود و تریبون‌هایی که در اختیار دارند استفاده کنند و به مانند وریا غفوری صدای اعتراضی مردم ایران را بلند کنند.

هفته گذشته وریای عفوری، در یک مصاحبه تلویزیونی با اشاره به اعتراض‌های خیابانی روزهای اخیر در ایران گفته بود: «من نمی‌دانم مسئولین شرمنده نمی‌شوند این موقعیت و وضعیت را می‌بینند؟»

این موضع‌گیری کاپیتان تیم فوتبال استقلال تهران با استقبال گسترده‌ای در میان هوادارن فوتبال و معترضان در ایران همراه شد و روز جمعه، در خلال رقابت فوتبال تیم‌های استقلال تهران و آلومینیوم اراک، هزاران نفر با سر دادن شعار «وریای باغیرت، حرف تو حرف ملت» از او حمایت کردند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

دور تازه اعتراض‌های سراسری در ایران از دو هفته پیش، با توجه به وخیم‌تر شدن شرایط اقتصادی و تداوم سرکوب‌ معترضان و فعالان اجتماعی، آغاز شده است.

شهبانو فرح پهلوی، نیز روز پنج‌‌شنبه با انتشار پیامی در مورد اعتراض‌های مردم ایران در روزهای اخیر، نوشت: با افزایش «بیداد، ستم و ظلم» اعمال شده به‌وسیله جمهوری اسلامی ایران «صدای مردم به هم شبیه‌تر و اتحادشان عمیق‌تر شده است.»

شاهزاده رضا پهلوی در روز ۲۲ اردیبهشت نیز با اشاره به حضور خیابانی مردم ایران در شهرهای مختلف استان‌های «خوزستان، لرستان و چهارمحال و بختیاری»، خطاب به مردم معترض نوشته بود:«شجاعت شما سزاوار همراهی دیگر هم‌میهنان در سراسر ایران است. همانطور که همواره گفته‌ام، قدرت ما در این است که بی‌شماریم و از سرکوبگران نیرومندتر.»