شهرام ناظری: مردم حق خود را باید بگیرند

برخی چهره‌های سرشناس فرهنگی و ورزشی هم از اعتراضات مردمی حمایت کردند

اعتراض شهرام ناظری به وضعیت اقتصادی و حمایت او از اعتراضات مردمی-  تسنیم

در ادامه واکنش‌های برخی چهره‌های مشهور جامعه به وضعیت بد اقتصادی و تظاهرات گسترده در شهرهای مختلف، شهرام ناظری خواننده سرشناس ایرانی ضمن حمایت از اعتراضات مردمی گفت: «مردم آن چیزی که شایسته‌شان است را نگرفته‌اند و جوش آورده‌اند.»

آقای ناظری که در مراسم بزرگداشتی که برای تجلیل از او در شهر اربیل اقلیم کردستان برگزار شد، حضور یافته بود، در جمع خبرنگاران گفت: «مردم گرسنه‌اند. این درست نیست که مردم سرشان در سطل زباله باشد و شرمنده خانواده باشند.»

این خواننده سرشناس با اشاره به اعتراضات مردمی تاکید کرد که این حق طبیعی مردم است و باید حق خود را بگیرند.

از میان سایر چهره‌های سرشناس، وریا غفوری، کاپیتان تیم فوتبال استقلال تهران نیز به وضعیت نابسامان اقتصادی و اعتراضات مردمی واکنش نشان داد.

او با بیان اینکه افراد سرشناس با توجه به اینکه اعتبار خود را از مردم گرفته‌اند، پس باید حرف مردم را بزنند، گفت: «من نمی‌دانم مسئولین شرمنده نمی‌شوند این موقعیت و وضعیت را می‌بینند؟»

غفوری در ادامه علیرغم سانسور خبری اعتراضات مردمی از سوی رسانه‌های داخل کشور، به این موضوع پرداخت و گفت: «من می‌دانم در اهواز اعتراضاتی است... این حق مردم است که سعادتمند زندگی کنند.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

علی نصیریان، بازیگر سرشناس و پیشکسوت ایران نیز در مراسم «شب بازیگر» با ابراز همدردی با مردم معترض و گلایه از شرایط بد اقتصادی گفت: «ما نباید جشن بگیریم. وقتی مردم ما در گرفتاری و مشکلات خود هستند چرا بخش‌های موسیقی برگزار شود.»

در پی افزایش قیمت کالاهای اساسی مانند نان، مرغ، روغن و لبنیات، جمع کثیری از مردم در شهرهای مختلف کشور به خیابان آمدند و علیه حکومت شعار دادند. در ویدئوهای منتشر شده شعارهایی از قبیل «مرگ بر رئیسی»، «مرگ بر خامنه‌ای» و «رضا شاه روحت شاد» به گوش می‌رسد.

به گزارش هرانا، تا امروز دست‌کم در بیش از ۱۹ شهر از جمله دزفول، شهرکرد، اندیمشک، ایذه، جونقان، خرم آباد، فشافویه، فارسان، بروجرد، دهدشت، دورود، اردبیل، نیشابور، سوق، رشت، اهواز، یزد، شادگان و یاسوج واقع در ۸ استان‌ خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان، اردبیل، خراسان رضوی، گیلان و تهران اقدام به برگزاری تجمعات اعتراضی برگزار شده است و در بسیاری از موارد این اعتراض‌ها با مداخله نیروهای نظامی و امنیتی به خشونت کشیده شد. به طوری که اخباری مبنی بر کشته شدن معترضان در برخی از استان‌ها هم منتشر شد.

بیشتر از فرهنگ و هنر