ادامه اعتراضات در ایران؛ نماینده دزفول کشته شدن یک معترض را تایید کرد

هم‌زمان با اعتراض‌ها، اینترنت در سراسر ایران دچار قطعی و اختلال شده است

اعتراضات مردم به گرانی و وضعیت بد معیشتی، روز شنبه، ۲۴ اردیبهشت، در شهرهای مختلف ایران ادامه داشت. این اعتراضات با سرکوب شدید نیروهای امنیتی مواجه شد.

احمد آوایی، نماینده دزفول، کشته شدن یک نفر در تظاهرات اعتراضی در شهر دزفول را تایید کرد. در حالی که اعتراض‌ها همچنان ادامه دارند، نام سه نفر از کشته‌شدگان در تجمع‌های اعتراضی فارسان (در چهارمحال و بختیاری)، دزفول و اندیمشک اعلام شده است. در ضمن، نام ده‌ها نفر از بازداشت‌شدگان در استان خوزستان هم اعلام شده است.

حساب کاربری «۱۵۰۰ تصویر» که در روزهای اخبر ویدیوها و تصاویر زیادی از اعتراض‌های مردمی در شهرهای مختلف را منتشر کرده است، از کشته شدن سه نفر در این اعتراض‌ها خبر داد. در حساب توییری ۱۵۰۰ تصویر آمده که حمید قاسمپور از فارسان، امید سلطانی از اندیمشک و پیش‌علی غالبی حاجی‌وند از دزفول در اعتراض‌های روزهای اخیر کشته شده‌اند.

اعتراض‌ها به گرانی در چند روز گذشته ابتدا از استان خوزستان آغاز شد و به‌سرعت به دو استان لرستان و چهارمحال و بختیاری گسترش پیدا کرد. در ادامه اعتراض‌ها، تجمع‌های خیابانی در سایر استان‌ها همچون یزد، خراسان رضوی و گیلان نیز شکل گرفته است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

هم‌زمان با اعتراض‌ها، اینترنت در سراسر ایران دچار قطعی و اختلال شده است. سازمان «آرتیکل ۱۹» در بیانیه‌ای اقدام حکومت ایران به محدودسازی اینترنت را محکوم کرد. طبق گزارش‌ها، حداقل در ۹ استان اینترنت دچار اختلال گسترده شده است. علاوه بر استان‌های مرکز اعتراض‌ها، اینترنت در استان‌های کردستان و اصفهان نیز قطع شده است.

بر اساس عکس‌هایی که «۱۵۰۰ تصویر» منتشر کرده است، در فارسان مردم به حوزه علمیه نیز هجوم بردند.

در تجمع‌های اعتراضی، شعارهایی علیه حکومت و علی خامنه‌ای شنیده می‌شود و در برخی موارد، دیوارنویسی شده است.

بر اساس فیلم‌های منتشرشده، نیروهای امنیتی در شهر دورود در استان لرستان بارها به سمت مردم شلیک کردند. در ویدیوهایی که از اعتراض‌های بروجرود در استان لرستان منتشر شده نیز ماموران و نیروهای امنیتی با باتوم و گاز اشک‌آور به مردم حمله می‌کنند.