«پزشک دهکده» به پیری و طلاق اهمیت نمی‌دهد

جین سیمور مسن‌ترین زنی است که تاکنون مقابل دوربین مجله پلی‌بوی رفته است

جین سیمور از گذشته و روابط عاشقانه خود پشیمان نیست- instagram
/janeseymour

هالیوود در نادیده گرفتن زنان سالمند ید طولایی دارد؛ اما زنان قصد دارند جایگاه خود را در این صنعت به دست آورده و آن را ارتقا دهند. ستاره‌هایی که در جوانی دل میلیون‌ها نفر را با نقش‌آفرینی در مجموعه‌های تلویزیونی و سینمایی به دست آورده بودند قصد ندارند با پیر شدن از این حرفه کنار بروند. 

از نقش‌آفرینی در نقش یکی از «دختران» فیلم‌های جیمز باند تا «دکتر کوئین» (Dr. Quinn, Medicine Woman)، جین سیمور در طول سال‌های بازیگری خود طرفداران وفاداری به دست آورده است که همچنان هر حرکت او را در زندگی شخصی و حرفه‌ای دنبال می‌کنند. این روزها این بازیگر و نویسنده ۷۱ ساله بریتانیایی علاوه بر ادامه حرفه بازیگری، بهترین شکل زندگی خود را با طرفدارانش در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک می‌گذارد.

او درباره فعالیت‌های خود به «یاهو لایف» می‌گوید: «واقعا با زمانی که ۴۰ یا ۵۰ ساله بودم، تفاوتی ندارم. آیا روحیه‌ام جوان‌تر از سنم است؟ احتمالا. البته تا زمان جست و‌خیز، که ناگهان متوجه می‌شوم که به خوبی گذشته نیستم.»

سیمور مصمم است نشان دهد که «پیرتر بودن به این معنا نیست که کنار می‌روی، و به این معنا نیست که وجود نداری»، و این امر توضیح می‌دهد چرا او اخیرا به سمت نقش‌هایی مانند «هری وایلد» گرایش یافته است؛ استاد انگلیسی بازنشسته، قانون‌شکن و پر جنب و جوشی  که تصورات مرسوم درباره پیری را به چالش می‌کشد.

مانند نقش‌هایش، سیمور نیز آموخته است که تغییرات زندگی را تحمل کند. در مورد او، این تغییرات چهار طلاق را نیز دربرمی‌گیرد.

جین، که مادر چهار فرزند است، می‌گوید: «پس از هر بار طلاق، باید انگیزه جدیدی برای زندگی ایجاد می‌کردم. باید راهی می‌یافتم که دوباره خودم را پیدا کنم، چون خودم را گرفتار رابطه‌ای می‌دیدم که شاید کار نمی‌کرد، یا در شرایطی بود که ترمیم آن ناممکن می‌نمود. و باید دست روی زانوی خودم می‌گذاشتم و بلند می‌شدم.»

او می‌گوید که کائنات نیز پاسخش را داده است. پس از طلاق از همسر سومش، دیوید فلین، بود که نقش «دکتر کوئین» از سوی CBS به او واگذار شد. این سریال شش فصل ادامه یافت و باعث شد سیمور علاوه بر نامزدی چندین جایزه امی، جایزه گلدن گلوب را نیز از آن خود کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

سیمور همچنین آموخته است که گذشته و روابط عاشقانه خود را بپذیرد و از آن شرمنده و پشیمان نباشد.

او می‌گوید: «همیشه به من برچسب زده می‌شود؛ اوه، زیاد طلاق گرفته‌ای، انگار که شکست خورده‌ام یا مانند آن، ولی خودم احساس نمی‌کنم که شکست خورده‌ام. من فرزندان فوق‌العاده‌ای خلق کرده‌ام و هنوز هم به افرادی که مرا دوست داشته‌اند، بسیار نزدیکم .»

در چندین سال گذشته سیمور با شادی و رضایت، مجرد بوده است. سیمور که مدت‌ها است با دیوید گرین، کارگردان و تهیه‌کننده، رابطه دارد، درباره احتمال ازدواج مجددش می‌گوید: «فکر نمی‌کنم در عصر حاضر نیازی به آن باشد.»

ستاره مشهور تلویزیونی همچنین به سالمندترین زنی تبدیل شد که در سال ۲۰۱۸ و در سن ۶۷ سالگی، جلوی دوربین مجله «پلی بوی» (Playboy) رفت . سیمور که اغلب با نقش به یاد ماندنی‌اش در «‌پزشک دهکده» شناخته می‌شود، می‌گوید مفتخر است که نماینده زنان مسن‌تر در این مجله بوده است.

«نمی‌دانم چرا همه به شدت در مورد آن هیجان‌زده شدند، اما وقتی بیشتر فکر کردم، من هم هیجان زده شدم. [فکر کردم] این یعنی چه؟ یعنی که من هنوز هم زنم و در پوست خود راحتم و متعلق به خودم هستم، و چرا نباشم؟»

سیمونز این سخنان را در مصاحبه با بخش «بدون پشیمانی» مجموعه‌ای از «یاهو لایف»  بیان کرد که در آن زنان و مردان از هر قشر و طبقه اجتماعی، تجربه‌های  زندگی خود را بدون ترس یا پشیمانی با دیگران به اشتراک می‌گذارند.

بیشتر از زندگی