رقابت‌ها در نیمه‌نهایی یوروویژن ادامه دارد

اوکراین به فینال مسابقه یوروویژن راه یافت

رقابت‌های بین‌المللی موسیقی و آواز «یوروویژن» در تورین ایتالیا درحال برگزاری است.

اوکراین یکی از برگزیده‌های اولین شب رقابت‌های نیمه‌نهایی در تورین ایتالیا بود که به فینال مسابقه آواز یوروویژن راه یافت.

گروه رپ فولکلور ارکستر «کالوش» (Kalush) اوکراین، آهنگ مهیج خود، «استفانیا»، را با لباس و زیورآلات چشمگیر اجرا کرد و یکی از ۱۰ آهنگی بود که به دور بعدی رفت.

در مجموع ۱۷ کشور تا به حال در این دوره رقابت‌ها ترانه‌های خود را اجرا کردند. لیتوانی، سوئیس، ارمنستان، نروژ، مولداوی، ایسلند، یونان، پرتغال و هلند نیز همراه اوکراین به بخش نهایی راه یافتند؛ اما این پایان سفر یوروویژن برای هفت کشوری بود که کمترین رای را کسب کردند: آلبانی، لتونی، اسلوونی، بلغارستان، کرواسی، دانمارک و اتریش.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در این رقابت، ۴۰ کشور شرکت می‌کنند. بریتانیا، فرانسه، ایتالیا، اسپانیا و آلمان با عنوان «پنج کشور بزرگ» مستقیم وارد فینال می‌شوند و بقیه کشورها در دو مرحله نیمه‌نهایی پیش از رقابت اصلی برنامه اجرا می‌کنند. نکته برنامه امسال این است که پس از تهاجم نظامی روسیه به اوکراین، با فشار سایر کشورهای عضو یوروویژن، روسیه از رقابت‌ها کنار گذاشته شده است.

«پنج کشور بزرگ» که طبق قوانین یوروویژن به‌طور خودکار واجد شرایط محسوب می‌شوند، به‌دلیل کمک‌های مالی خود به اتحادیه رادیو و تلویزیون اروپا، سازمان‌دهنده این رقابت‌ها، از این امتیاز برخوردارند.

گروه اوکراینی کالوش پس از اجرای پرانرژی خود در روز سه‌شنبه از همه برای حمایت از اوکراین درمقابل روس‌ها تشکر کرد.

بیشتر از موسیقی