رودیگر؛ ستون جدید دفاع رئال مادرید

آنچلوتی به رغم موفقیت‌های فصل جاری، خوب می‌داند که خط دفاع تیمش به تقویت نیاز دارد

خرید رودیگر از نظر اقتصادی هم انتقال موفقی برای رئال مادرید است -- PIERRE-PHILIPPE MARCOU / AFP

آنتونیو رودیگر، مدافع آلمانی چلسی، با رئال مادرید به توافق رسید و فصل آینده در تیم قهرمان اسپانیا بازی خواهد کرد. 

رودیگر که قراردادش با چلسی در پایان فصل تمام می‌شود، با قراردادی چهارساله به رئال مادرید پیوست و دستمزد هفتگی‌اش ۴۰۰ هزار یورو خواهد بود.

رودیگر در دو فصل اخیر یکی از مدافعان آماده چلسی بود و باشگاه انگلیسی تلاش زیادی داشت که قراردادش را تمدید کند، ولی توماس توخل، سرمربی آلمانی این تیم، به تازگی اعتراف کرد که مذاکره‌ شکست خورده است.

چند باشگاه بزرگ اروپایی و لیگ برتر به دنبال جذب این مدافع ۲۹ ساله بودند، ولی او در نهایت رئال را برگزید. به گزارش اسکای، مدیر برنامه‌ رودیگر در ماه‌های اخیر مذاکره‌هایی نیز با بارسلونا، منچستریونایتد، پاری‌سن‌ژرمن، و یوونتوس داشته است.

جان تری، مدافع و کاپیتان سابق چلسی، در اینستاگرام از جدایی رودیگر ابراز ناراحتی کرد و نوشت: «چطور اجازه دادند او برود؟» به نظر می‌رسد که تحریم‌هایی که علیه رومن آبراموویچ، مالک روسی چلسی، وضع شد، رودیگر را برای جدایی مصمم‌تر کرده بوده باشد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

رودیگر آزمایش‌های پزشکی‌اش را در اسپانیا پشت سر گذاشته، ولی رئال مادرید اعلام رسمی این انتقال را به پس از فینال لیگ قهرمانان موکول کرده است.

رئال مادرید تابستان گذشته سرخیو راموس و رافائل واران، دو مدافع میانی اصلی خود‌ را از دست داد و فقط توانست داوید آلابا را که بیشتر مدافع چپ است، جذب کند. به نظر می‌رسید که رئال مادرید با داشتن تنها سه مدافع میانی مطمئن (میلیتائو، ناچو و آلابا) دفاع متزلزلی داشته باشد، ولی موفق شد قهرمان لالیگا شود و در لیگ قهرمانان هم تنها یک گام تا قهرمانی چهاردهم فاصله دارد. البته در دو بازی رفت و برگشت مقابل منچسترسیتی، در نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان، ضعف‌های دفاعی رئال مادرید بیشتر به چشم آمد و در فینال هم مقابل خط حمله زهردار لیورپول کار سختی در پیش خواهد داشت.

روزنامه اسپانیایی «مارکا» در تحلیلی نوشت که رودیگر خرید بسیار مهمی برای رئال مادرید است: «آنچلوتی حالا گزینه‌های دفاعی مطمئنی دارد و دستش برای استفاده از خط دفاع سه نفره یا فرستادن آلابا به دفاع چپ یا خط میانی باز است. رودیگر مدافع میانی نیرومندی است که از توان پوشش فضای زیادی از زمین برخوردار است. این مدافع آلمانی به خوبی جای خالی مدافعان کناری‌اش را پوشش می‌دهد. او همچنین در بازی‌سازی تبحر دارد و به راحتی می‌تواند بازیکن خالی را در خط میانی یا خط حمله پیدا کند.»

خرید رودیگر از نظر اقتصادی هم انتقال موفقی برای رئال مادرید است. این باشگاه اسپانیایی فصل گذشته موفق شد آلابا را در جایگاه «بازیکن آزاد» از بایرن مونیخ جذب کند، و این بار هم برای جذب رودیگر هیچ مبلغی به باشگاه مبدا نخواهد پرداخت.

بیشتر از فوتبال