قهرمانی نواک جوکوویچ در مسابقات تنیس ژاپن

جوکوویچ هفتاد و شش‌امین قهرمانی‌اش را جشن گرفت

نوواک جوکوویچ مرد شماره یک تنیس جهان

Behrouz MEHRI / AFP

 روز یکشنبه در فینال مسابقات تنیس ژاپن، نواک جوکوویچ، تنیس‌باز شماره یک دنیا، اولین عنوان قهرمانی خود در این مسابقات و ۷۶مین قهرمانی در فعالیت حرفه‌ای خویش را با پیروزی قاطعانه ۶-۳ و ۶-۲ دربرابر جان میلمن، تنیس‌باز استرالیایی کسب کرد.

این بازگشتی پیروزمندانه برای جوکوویچ بود که مجبور شد به خاطر مصدومیت در ناحیه شانه در دور چهارم مسابقات تنیس ایالات متحده از آن خارج شود و دهمین باری است که پس از بازگشت دوباره به مسابقات برنده عنوان قهرمانی شده است.

تنیس‌باز حرفه‌ای صرب تنها به ۶۹ دقیقه نیاز داشت تا میلمن -که فینالیست تور جهانی تنیسی سری ۵۰۰ بود- را شکست دهد و نواک ۳۲ ساله بدون از دست دادن حتی یک ست در تمام بازی‌های خود در این سری از مسابقات، برنده عنوان قهرمانی شد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

جوکوویچ گفت: «از هرنظر هفته بی‌نظیری بود. روی زمین احساس خیلی خوبی داشتم و حتی یک ست را از دست ندادم، خیلی خوب بازی کردم و سرویس‌هایم را عالی زدم. در کل تجربه بی‌نظیری بود. در ست اول رقابت تنگاتنگی داشتیم ولی در ست دوم من بازی خویش را بهبود بخشیدم و بهتر از ست اول راکت را چرخانده و به توپ ضربه می‌زدم. در کل، این سری مسابقات برای او هم تجربه بی‌نظیری بود».

جوکوویچ پیروز قاطع ۸۷ درصد سرویس‌هایش بود و شش سرویس او بدون پاسخ از حریف امتیاز گرفت، او هرگز به میلمن اجازه دزدیدن سرویس‌هایش را نداد و همچنین سه بار سرویس‌های این تنیس‌باز استرالیایی -که ۷۹ رتبه زیر او قرار دارد- را دزدید.

آشکارا میلمن حریف درخوری برای جوکوویچ نبود که ۲۳ ضربه‌اش از سوی او بی پاسخ ماند و برنده ۸ مورد از ۱۲ مصاف دو تنیس‌باز پای تور بود.

میلمن ۳۰ ساله هنگام اهدای جوایز گفت: «می‌دانم که شاید این حرفم به نظر احمقانه برسد ولی امیدوارم تمام مردم دنیا بدانند که تو چه تنیس‌باز خوبی هستی. تو یک قهرمان تمام‌عیار هستی و شخصی که برای ابد در خاطره‌ها باقی خواهد ماند. میراث تو در حال تحول و تکمیل است و حتی بعد از این که از تنیس بازی کردن بازنشسته شدی نیز خاطرات بازی‌های تو برای مدت‌های مدید ادامه خواهد یافت، البته که مطمئنم هنوز چند سال دیگر بازی خواهد کرد».

جوکوویچ هم اکنون نیز برای شرکت در تور جهانی تنیس پایان فصل ماه آینده در لندن تایید صلاحیت شده است.

این نوشته برگردان فارسی از مقالات منتشر شده دیگری است و منعکس کننده دیدگاه سردبیری روزنامه ایندیپندنت فارسی نمی باشد.

https://www.independent.co.uk/sport

© The Independent

بیشتر از ورزش