نقاشی مریلین مونرو به قیمت ۱۵۷.۸ میلیون پوند به فروش رفت

مریلین در پس زمینه آبی یکی از چندین نقاشی وارهول است که بعد از مرگ او در سال ۱۹۶۲ کشیده شده است

تخمین‌های پیش‌ از فروش این نقاشی تا ۲۰۰ میلیون دلار بود - @ChristiesInc

نقاشی چهره (پرتره) چاپ سیلک مریلین مونرو اثر اندی وارهول که در سال ۱۹۶۴کشیده شد، رکوردشکنی کرد و به مبلغ ۱۹۵ میلیون دلار (۱۵۷.۸ میلیون پوند) به حراج گذاشته شد.

این نقاشی، مریلین در پس‌زمینه آبی، یکی از چندین نقاشی مجموعه وارهول از مونرو است که بعد از مرگ او در اثر زیاده‌روی در مصرف باریتورات در ۱۹۶۲، کشید.

نقاشی وارهول در مجموعه دو فروشنده آثار هنری اهل سوییس، توماس و دوریس امان، نگهداری می‌شد و ۹ مه در کریستیز در نیویورک، به حراج گذاشته شد.

تخمین‌های پیش‌ از فروش این نقاشی تا ۲۰۰ میلیون دلار بود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گزارش بلومبرگ، این نقاشی به قیمت ۱۷۰ میلیون دلار به لری گگوسیان، دلال آثار هنری، برنده حراج فروخته شد. هزینه‌های اضافی مانند قیمت خریدار، ارزش نهایی آن را به ۱۹۵ میلیون دلار رساند.

الکس راتر، رئیس بخش هنر قرن بیستم و بیست‌ویکم گالری کریستیز، در بیانیه‌ای برای اعلام حراج گفت: «مریلین در پس‌زمینه آبی اوج تمام‌عیار پاپ آمریکایی است. این نقاشی فراتر از ژانر پرتره است و جایگزین هنر و فرهنگ قرن بیستم می‌شود.»

#AuctionUpdate

اخبار حراج

نقاشی مریلین مونرو در پس‌زمینه آبی رکورد حراج جهانی را شکست و به عنوان گران‌ترین اثر قرن بیستم به قیمت ۱۹۵ میلیون دلار در حراج فروخته شد.

#WorldAuctionRecord

- کریستیز (@ChristiesInc) ۱۰ مه ۲۰۲۲

این حراج رکورد فروش یک اثر هنری پابلو پیکاسو در قرن بیستم با عنوان «زنان الجزیره» را که در سال ۲۰۱۵ به قیمت ۱۷۹.۴ میلیون دلار فروخته شده بود، شکست.

به گفته کریستیز، تمام عواید این فروش به بنیاد توماس و دوریس امان در زوریخ سوییس تعلق خواهد گرفت تا برای برنامه‌های تحصیلی و سلامت کودکان سراسر دنیا هزینه شود.

وارهول این اثر را بر اساس عکس تبلیغاتی سال ۱۹۵۳ مونرو برای فیلم «نیاگارا» نقاشی کرد.

© The Independent

بیشتر از فرهنگ و هنر