برگزاری مراسم یادبود نظامیان کشته‌شده اسرائیل در ابوظبی

برای نخستین‌بار، مراسم یادبود کشته‌شدگان ارتش اسرائیل در یک کشور عربی برگزار شد

سفیر اسرائیل در امارات، بر توسعه همکاری دو جانبه میان این دو کشور تاکید کرد _ The Times of Israel

برای نخستین‌بار، مراسم یادبود نظامیان کشته شده اسرائیلی در امارات متحده عربی برگزار شد، مراسمی که برگزاری آن پیش از این در میان کشورهای عربی و مسلمان سابقه نداشت.

امیر خایک، سفیر اسرائیل در امارات متحده عربی طی سخنرانی در مراسمی که این سفارت در ابوظبی برگزار کرد، بر رویکرد اسرائیل برای همکاری بیشتر با امارات در راستای صلح و تلاش برای جهانی بهتر، تاکید کرد.

پیش از این سابقه نداشت که مراسمی برای یادبود نظامیان کشته شده اسرائیلی در یک کشور عربی برگزار شود. برگزاری این مراسم برای نخستین‌بار است که پس از عادی‌سازی روابط میان اسرائیل و امارات متحده عربی در سال ۲۰۲۰، در این کشور عربی خلیج‌فارس برگزار می‌شود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

تایمز اسرائیل با انتشار این خبر نوشت که خایک در این مراسم که دچار احساسات شده بود، گفت: «سخنرانی‌ای را به یاد نمی‌آورم که در آن مجبور شده باشم برای کنترل احساساتم، صحبت‌هایم را بارها متوقف کنم.»

پیش از این مراسم‌هایی برای یاد بود کشته‌شدگان هولوکاست در کشورهای عربی برگزار شده بود اما امارات نام خود را به عنوان نخستین کشور عربی‌ای ثبت کرد که مراسم بزرگداشت کشته‌شدگان ارتش اسرائیل در آن برگزار شد. این در حالی است که بخش زیادی از سربازان اسرائیلی در عملیات‌های نظامی مقابل اعراب فلسطینی و جنگ‌های دهه‌های قبل میان اعراب و اسرائیل کشته شده‌اند.

به دنبال توافق‌ ابراهیم که در سال ۲۰۲۰ امضا شد، امارات متحده عربی و بحرین، روابط دیپلماتیک خود با اسرائیل را عادی‌سازی کردند که این موضوع به گسترش روابط این کشورها منجر شد. توافقی که به مرور کشورهای دیگری نیز به آن پیوستند.

بیشتر از جهان