کره شمالی یک موشک ناشناس به سمت دریای ژاپن پرتاب کرد

این پرتاب چهاردهمین آزمایش مهم تسلیحاتی کره شمالی در سال جاری است

جزئیات موشک، از جمله برد پرواز و ارتفاع آن، در حال حاضر در دسترس نیست - JUNG YEON-JE / AFP

حدود یک هفته پس از آن که کره شمالی اعلام کرده بود نیروگاه‌های هسته ای خود را «با سریع ترین سرعت ممکن» توسعه می‌دهد، ارتش کره جنوبی اعلام کرد که کره شمالی روز چهارشنبه یک موشک بالستیک به سمت دریا در سواحل شرقی خود شلیک کرده است.

به گزارش رویترز، این پرتاب که چهاردهمین آزمایش مهم تسلیحاتی کره شمالی در سال جاری است، چند روز قبل از روی کار آمدن یون سوک یول، رئیس جمهور منتخب کره‌جنوبی در ۱۰ می انجام می‌شود.

ارتش کره جنوبی اعلام کرد که این پرتاب را حدود ظهر در منطقه سونان پیونگ یانگ شناسایی کرده است. سونان جایی است که کره شمالی آخرین بار در ۲۴ مارس «هواسونگ-۱۷» نوع جدید موشک بالستیک قاره‌پیمای خود را شلیک کرد.

گارد ساحلی ژاپن اعلام کرد که موشک بالستیکی را شناسایی کرده است که به نظر می‌رسد از کره شمالی شلیک شده و این موشک پیش از شناسایی فرود آمده است. جزئیات موشک، از جمله برد پرواز و ارتفاع آن، در حال حاضر در دسترس نیست.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

پرتاب قبلی موشک توسط کره شمالی کمتر از سه هفته پیش بود. شلیک یک سلاح هدایت شونده تاکتیکی جدید توسط کره شمالی در ۱۶ آوریل انجام شد که هدف آن تقویت قابلیت‌های هسته‌ای این کشور بود. به گفته کره جنوبی این موشک‌ها حدود ۱۱۰ کیلومتر با اوج ۲۵ کیلومتر پرواز کردند که نشان می‌دهد موشک‌های کوتاه بردی هستند.

پیونگ یانگ اخیرا آزمایش‌های تسلیحاتی خود را افزایش داده و برای اولین بار از سال ۲۰۱۷ در ماه مارس، پرتاب موشک‌های دوربرد را نیز از سر گرفته است. مقامات سئول و واشنگتن می‌گویند که کره شمالی ممکن است برای دور جدیدی از آزمایش‌های هسته‌ای نیز آماده شود.

هفته گذشته، کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی اعلام کرد در حالی که مذاکرات خلع سلاح هسته‌ای با ایالات متحده متوقف شده است، توسعه زرادخانه هسته‌ای کشورش را، سرعت می‌بخشد.

ارتش کره جنوبی در بیانیه‌ای اعلام کرد: «ارتش ما وضعیت آمادگی خود را حفظ کرده و در عین حال فعالیت‌های مرتبط را برای پرتاب‌های احتمالی بیشتر زیر نظر دارد.»

پیش از این رهبر کره شمالی درباره «استفاده پیشگیرانه» از سلاح هسته‌ای هشدار داده بود. رسانه‌های دولتی کره شمالی گزارش دادند که کیم جونگ اون، رهبر این کشور، با تکرار هشدارهای پیشین خود درباره استفاده از سلاح هسته‌ای گفت که پیونگ یانگ می‌تواند از تسلیحات هسته‌ای خود برای پیشگیری و مقابله با نیروهای متخاصم استفاده کند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه و به نقل از خبرگزاری‌های رسمی کره شمالی، کیم جونگ اون به افسران ارشد ارتش کشورش گفت که برای «حفظ برتری مطلق» نیروهای مسلح کره شمالی، این کشور باید بتواند پیشگیرانه و کامل تمام تلاش‌های خطرناک دشمنان را مهار کند و حرکت‌های تهدیدآمیز را ناکام بگذارد.

بیشتر از جهان