آیا گلدن‌استیت وریرز با «ترکیب مرگبار» مدعی قهرمانی است؟

تیم شهر سن‌فرانسیسکو در دور اول پلی‌آف ان‌بی‌ای، دنور ناگتس را حذف کرد

گلدن‌استیت وریرز به برتری چهار بر یک مقابل دنور رسید-  Cary Edmondson-USA TODAY Sports via Reuters

گلدن‌استیت وریرز برای اولین بار در سه سال گذشته موفق شد در یکی از مراحل پلی‌آف ان‌بی‌ای، به برتری برسد و دنور ناگتس را چهار بر یک پشت سر بگذارد. این موفقیت جدید بیش از همه مدیون ترکیب جدیدی است که در همین مرحله شکل گرفت. دریموند گرین، استفن کری، کلی تامپسون، جردن پول و آندرو ویگینز پنج بازیکنی‌اند که آن‌ها را «ترکیب مرگبار» نامیده‌اند.

این ترکیب برای اولین بار در بازی پنجم این سری مقابل دنور، از ابتدا بازی کرد؛ چرا که کری بازی‌های قبلی را از روی نیمکت شروع می‌کرد.

گلدن‌استیت از زمان جدایی کوین دورنت در سال ۲۰۲۰ گرفتار چندین مصدومیت‌ بود، ولی در این فصل آماده است که حلقه قهرمانی را دوباره به دست آورد. آن‌ها در دو فصل گذشته حتی نتوانستند به مرحله پلی‌آف صعود کنند، ولی در این فصل به عنوان یکی از مدعیان قهرمانی مطرح‌اند.

برتری چهار بر یک مقابل دنور معیار خوبی است تا تمام حریفان آن‌ها را جدی بگیرند. استفن کری بعد از مصدومیت، دوباره آماده شده و کلی تامپسون بعد از دو جراحی زانو و غیبت طولانی، بار دیگر به تیم پیوسته است. گرین هم به عنوان مهم‌ترین عنصر دفاعی تیم در اوج آمادگی است و در بازی مقابل ناگتس ماموریت مهار نیکولا یوکیچ به او سپرده شد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

پول را باید پدیده این فصل گلدن‌استیت دانست که مثل کری و تامپسون، مهارتش را در شوت‌های سه امتیازی به رخ می‌کشد. او در سه بازی نخست این سری ۸۶ امتیاز به دست آورد و در هر سه بازی از مرز ۲۵ امتیاز گذشت. ویگینز درباره پول می‌گوید: «او اسلحه مرگبار جدید ما است.»

گروهی از هواداران با اشاره به نام پول، تامپسون، استف (کری) و دریموند (گرین)، ترکیب جدید را «پی‌تی‌اس‌دی» (PTSD) نامیده‌اند. گری پیتون، بازیکن ذخیره تیم درباره اینکه چرا نام ویگینز در این جمع نیست، گفت: «ویگینز کار خودش را می‌کند. اجازه بدهیم او با روش خودش پیش برود.»

سه قهرمانی وریرز در سال‌های ۲۰۱۵، ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ با ترکیب «اسمال بال» به دست آمد و استیو کر امسال هم فرمول مشابهی را برای موفقیت تیمش در نظر گرفته است.

اسمال بال سبکی در بسکتبال است که بازیکنان بلندقد و تنومند قربانی می‌شوند تا ترکیب تیم بر اساس بازیکنان سریع و ماهر شکل بگیرد و آمار گل بالاتر برود.

کری، تامپسون و پول، سه گارد راس تیم، در فصل عادی تنها ۱۲۹ دقیقه کنار هم بازی کردند که بیشتر به دلیل مصدومیت‌ها بود، ولی گلدن‌استیت قرار است در مراحل حساس حذفی، به قدرت شوت‌زنی آن‌ها تکیه کند. کر در این باره گفت: «ما کل سال در این باره برنامه‌ریزی کرده بودیم ولی تا زمان پلی‌آف، امکان اجرای آن میسر نشد.»

بیشتر از ورزش