اوج هیجان ان‌بی‌ای با شروع پلی‌آف

فصل عادی به پایان رسید، اما هیاهو آغاز شد

بروکلین نتس پرستاره که در کنفرانس شرق هفتم شد- USA TODAY Sports

فصل عادی ان‌بی‌ای به پایان رسید و مرحله پلی‌آف از شنبه شب به وقت تهران با بازی دالاس ماوریکس مقابل یوتا جز شروع می‌شود که در کنفرانس غرب به ترتیب چهارم و پنجم شدند.

بزرگ‌ترین غایب این مرحله لس‌آنجلس لیکرز است که با ستارگانی مثل لبران جیمز، آنتونی دیویس و راسل وستبروک در کنفرانس غرب یازدهم شد و نتوانست به مرحله حذفی برسد.

بروکلین نتس پرستاره که در کنفرانس شرق هفتم شد، هم ممکن بود به سرنوشت لیکرز دچار شود، ولی با استفاده از آخرین فرصت، خود را به پلی‌آف رساند. نتس در مرحله پلی‌این که بین تیم‌های هفتم تا دهم هر کنفرانس برگزار می‌شود، با درخشش کوین دورنت و کایری اروینگ توانست کلیولند کاوالیرز را ۱۰۸-۱۱۵ شکست دهد تا در پلی‌آف حریف بوستون سلتیکس شود.

سلتیکس، تیم دوم کنفرانس شرق، روی کاغذ بخت بیشتری برای صعود از این مرحله دارد، ولی جیسون تیتوم، ملی‌پوش آمریکایی و ستاره این تیم، هشدار داد که نباید این حریف پرستاره را دست‌کم گرفت: «همه توانایی‌های نتس را می‌شناسند و این تیم یک سید هفت عادی نیست. آن‌ها در این فصل بالا و پایین‌هایی داشتند ولی حالا تیم کاملشان را دارند و تیم خیلی خوبی‌اند.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

گلدن‌استیت وریرز که در کنفرانس غرب سوم شد، در این مرحله، بازی جذابی مقابل دنور ناگتس، تیم ششم این کنفرانس در پیش دارد. گلدن‌استیت در فصل عادی ۵۳ برد و دنور ۴۸ برد داشت.

استفن کری، ستاره گلدن‌استیت که از ۱۶ مارس به دلیل مصدومیت بازی نکرد، چهارشنبه به تمرین‌ها بازگشت و امیدوار است در این مرحله حساس یاور تیمش باشد. استیو کر، مربی گلدن‌استیت، درباره بازگشت مهره موثر تیمش پس از حدود یک ماه دوری، گفت: «تمرین‌های او خوب پیش رفت. حالا باید وضعیت او را روزبه‌روز بررسی کنیم.»

دنور در این بازی بیش از همه روی نیکولا یوکیچ، ارزشمندترین بازیکن فصل گذشته ان‌بی‌ای حساب می‌کند که در این فصل هم آمادگی بالایی داشت. بسکتبالیست صرب گفت که آن‌ها به مصدومیت کری توجهی ندارند و تمام تمرین‌هایشان بر اساس حضور این بازیکن بوده است.

فیلادلفیا که در میانه فصل، جیمز هاردن را از بروکلین نتس به تیمش اضافه کرد، امیدوار است که در این مرحله تورنتو رپترز را پشت سر بگذارد. دو تیم در کنفرانس شرق به ترتیب چهارم و پنجم شدند و انتظار می‌رود رقابت نزدیکی داشته باشند. هاردن تنها ۲۱ بازی برای فیلادلفیا داشت، ولی در این مدت توانست زوج موثری با جوئل امبید بسازد.

امبید درباره نقش هاردن گفت: «او به عنوان بازی‌ساز فوق‌العاده بود، ولی در این بازی نیاز داریم که تهاجمی‌تر باشد و امتیاز بگیرد.»

سایر بازی‌های دور اول پلی‌آف که آغاز هیاهویی تازه است، به این شرح برگزار می‌شود: ممفیس گریزلیز- مینه‌سوتا تیمبرولوز، میلواکی باکس-شیکاگو بولز، میامی هیتس- برنده بازی پلی‌این (کلیولند کاوالیرز – آتلانتا هاوکس) و فینیکس سانز-برنده پلی‌این (لس‌آنجلس کلیپرز – نیواورلینز پلیکانز). در این مرحله هر تیم برای صعود باید به چهار برد برسد.

بیشتر از ورزش