شکایت و تهدید قالیباف برای انتشار اخبار خرید خانه در استانبول

ایمن‌آبادی: قالیباف به‌جای توضیح و عذرخواهی، از من شکایت کرد

خبرنگار وب‌سایت دیده‌بان ایران خبر از تهدید و فشار برای حذف این مصاحبه از وب‌سایت داد - ATTA KENARE / AFP

سه‌شنبه شب گذشته خبرگزاری رسمی مجلس شورای اسلامی اعلام کرد که محمدباقر قالیباف، رییس این مجلس از جعفرزاده ایمن آبادی، نماینده پیشین مجلس شکایت خواهد کرد. خبرگزاری مجلس با اعلام این خبر نوشت که جعفرزاده ایمن آبادی «ادعای دروغ یک فرد خارج نشین درباره خرید ملک در ترکیه توسط خانواده آقای قالیباف را در قالب یک مصاحبه تکرار کرده است‌ و با توجه به اینکه ادعای مطرح شده از پایه و اساس کذب است در این خصوص شکایتی تنظیم شده که در اسرع وقت در اختیار مراجع قضایی قرار خواهد گرفت.»

خبرگزاری خانه ملت در انتها مدعی شد که «این ادعای جعلی پیش از این بارها تکذیب شده بود و طرح مجدد آن مصداق صریح نشر اکاذیب است.»

این واکنش خبرگزاری خانه ملت به گفتگوی جعفرزاده ایمن‌آبادی نماینده مجلس دهم، با پایگاه خبری دیده‌بان ایران بود. ایمن‌آبادی در این مصاحبه گفت: «مدارک و مستنداتی موجود است که نشان می‌دهد قالیباف دو دستگاه اپارتمان را در ترکیه خریداری کرده است! کسی که دو دستگاه آپارتمان را در بهترین محله ترکیه به ارزش ۲۰ میلیون لیر معادل ۴۰ میلیارد تومان و ۲۰ چمدان وسایل سیسمونی را از ترکیه خریداری می‌کند، شانیت نظام را حفظ نکرده و باید سریعا از منسب قدرت حذف شود.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

احسان عسگری مشاور رییس مجلس هم در واکنش به این اتفاق در توییتر خود با اعلام شکایت قالیباف از ایمن‌آبادی نوشت: «آقای دکتر ‫قالیباف قطعا از آقای جعفرزاده ایمن‌آبادی، نماینده پیشین مجلس به دلیل انتشار مطلب کذب و تشویش اذهان عمومی و تکرار یک ادعای تکذیب‌شده در خصوص خرید ملک در ترکیه شکایت خواهد کرد.»

از سوی دیگر نازیلا معروفیان خبرنگار وب‌سایت دیده‌بان ایران خبر از تهدید و فشار برای حذف این مصاحبه از وب‌سایت داد و در صفحه توییترش نوشت: «آقایان ۴ درصدی از عصر شروع به زنگ زدن کردند و با اعمال فشار قصد دارند ما رو مجبور به حذف مصاحبه کنند. از طرفی ما رو تهدید می‌کنند و از طرفی از آقای جعفرزاده شکایت کردند. جناب آقای قالیباف ۴ درصدی، دیگه نمیتونی با زور و شکایت ما رو ساکت کنی!»

ایمن‌آبادی هم در واکنش به شکایت قالیباف از او با تعدیل کردن حرف‌هایش نوشت: «در مصاحبه با سایت دیده‌بان گفتم: ظاهرا علاوه بر سیسمونی گیت دو واحد آپارتمان در ترکیه به‌نام داماد قالیباف خریداری شده.» او سپس با انتقاد از قالیباف، خواهان برگزاری دادگاه علنی برای بررسی فسادهای قالیباف شد و گفت: «آقای قالیباف به‌جای توضیح و عذرخواهی، از من شکایت کرده! دادگاه علنی برگزار و به پرونده آقای قالیباف در شهرداری تهران، املاک نجومی و فایل صوتی نیز رسیدگی شود.»

سه‌شنبه ایندیپندنت فارسی در گزارشی اختصاصی اسنادی از خرید این دو واحد آپارتمان را منتشر کرد. بر اساس اسنادی که در مورد خرید دو واحد آپارتمان یک‌خوابه با پلاک‌‌های ۱۶۲ و ۱۶۱ در طبقه ۲۲ مجتمع اِی (A) اسکای‌لند به دست ایندیپندنت فارسی رسیده است، امیررضا بحیرایی، داماد قالیباف، و محمد بحیرایی قرارداد پیش‌خرید آپارتمان را با شرکت فروشنده واحد مسکونی به مبلغ ۲۰ میلیون لیر امضا کرده‌اند.