اسرائیل در پاسخ به شلیک موشک، به جنوب لبنان حمله کرد

هنوز هیچ گروهی مسئولیت شلیک موشک به اسرائیل را به عهده نگرفته است 

هنوز هیچ گروهی مسئولیت شلیک موشک به اسرائیل را به عهده نگرفته است-Mahmoud ZAYYAT / AFP

ارتش اسرائیل اعلام کرد که در پاسخ به حمله موشکی از لبنان، به جنوب این کشور شلیک کرده است.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، ارتش اسرائیل در بیانیه‌ای اعلام کرد که بامداد دوشنبه، یک موشک در شمال اسرائیل فرود آمد اما خسارت یا آسیبی به جا نگذاشت. برخی رسانه‌ها اعلام کردند که این موشک‌ها از منطقه راس‌العین در جنوب شهر الصور لبنان شلیک شده‌اند.

مدت کوتاهی پس از آن حمله، نیروهای ارتش اسرائیل خبر دادند که به «منبع موشک پرتاب‌شده و یک هدف کلیدی در جنوب لبنان» حمله کرده‌اند. 

در بیانیه ارتش اسرائیل، ضمن اشاره به عادی بودن شرایط، تاکید شده که فعالیت‌های معمولی در منطقه ادامه دارد و هیچ اقدام احتیاطی خاصی برای غیرنظامیان در نظر گرفته نشده است.

هنوز هیچ گروهی مسئولیت شلیک موشک به اسرائیل را به عهده نگرفته است، اما سخنگوی ارتش اسرائیل گفت که او تصور می‌کند این موشک را شبه‌نظامیان فلسطینی مستقر در لبنان در پاسخ به حوادث اخیر، پرتاب کرده‌اند. 

اسرائیل و دشمن سرسختش، حزب‌الله لبنان، در نبردی یک‌ماهه و بی‌نتیجه در سال ۲۰۰۶، با یکدیگر جنگیدند اما از آن زمان تاکنون، این منطقه متشنج مرزی اغلب آرام بوده است. با این حال، گروه‌های کوچک فلسطینی فعال در لبنان متهم‌اند که در سال‌های اخیر، حملات موشکی متعددی به سمت اسرائیل انجام داده‌اند.

سخنگوی ارتش اسرائیل گفت: «پاسخ اسرائیل به این منظور انجام گرفت که برای فلسطین، حماس، دولت لبنان یا حزب‌الله و به طور کلی همه کسانی که در طرف مقابل ایستاده‌اند، روشن شود که ما اجازه نخواهیم داد حاکمیت اسرائیل نقض شود.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

شلیک موشک از مرز شمالی اسرائیل به سوی لبنان در حالی رخ داد که در روزهای گذشته، تنش بین اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها افزایش یافته است. اسرائیل در هفته‌های اخیر مجموعه‌ای از حملات مرگبار در منطقه را شاهد بود و پس از آن، با افزایش درگیری‌ها، حملات موشکی به اسرائیل از نوار غزه تحت کنترل حماس آغاز شد. در همین حال، درگیری چند روز گذشته در مسجدالاقصی بین نیروهای اسرائیلی و فلسطینی‌ها هم به تنش‌های موجود بین دو طرف دامن زد.

این درگیری‌‌ها از زمان جنگ ۱۱روزه اسرائیل و شبه نظامیان مستقر در غزه در سال ۲۰۲۱، یکی از شدیدترین خشونت‌های رخ‌داده در منطقه محسوب می‌شوند.