هیلاری کلینتون از قاضی فدرال خواست که شکایت ترامپ علیه او را رد کند

وکلای ترامپ پس از تشکیل پرونده درخواستی مبنی بر رد صلاحیت قاضی که پرونده به او محول شده بود ارائه کردند

هیلاری کلینتونوزیر خارجه پیشین آمریکا، و دونالد ترامپ،‌ رئیس جمهوری پیشین آمریکا، در جریان مناظره‌های انتخاباتی سال ۲۰۱۶- CHIP SOMODEVILLA / Getty Images via AFP

هیلاری کلینتون، وزیر خارجه پیشین آمریکا، با تشکیل پرونده‌ای از یک قاضی فدرال فلوریدا خواست شکایتی را که او و تعدادی دیگر از شخصیت‌ها را به دسیسه‌چینی بزرگی برای تقلب در انتخابات ۲۰۱۶ متهم می‌کند، رد کند، زیرا شکایت بسیار دیر تسلیم شده است و مدرک قابل اثباتی ندارد.

دیوید کندال، وکیل قدیمی کلینتون روز چهارشنبه در نامه‌ای به دادگاه منطقه‌ای ایالات متحده در ناحیه جنوبی فلوریدا این شکایت را از نظر قانونی بی‌اعتبار خواند: «‌دعوی شاکی همچون ابزار جمع‌آوری کمک مالی، بیانیه مطبوعاتی یا فهرستی از شکایت‌های سیاسی، هرچه باشد هیچ ارزشی به منزله اقامه دعوی ندارد و باید به‌ طور قطعی رد شود.»

ترامپ شکایتی ۱۸۰ صفحه‌ای علیه خانم کلینتون و تعدادی از کارمندان سابق کارزار انتخاباتی‌اش، عوامل دموکرات و سایر چهره‌هایی تنظیم کرد که در نتیجه انتشار مجموعه بررسی‌های انجام شده از طرف ترامپ درباره مداخله روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ به نام‌های معروفی تبدیل شده‌اند.

وکلای او نوشتند: «متهمان با حرکتی هماهنگ، توطئه‌ای بدخواهانه‌ را اجرا کردند تا روایتی دروغ سرهم کنند مبنی بر اینکه دونالد. ج.ترامپ، رقیب جمهوری‌خواه آنان با حاکمیت خارجی متخاصم تبانی می‌کند.» آن‌ها این توطئه را «بسیار تکان‌دهنده، ویرانگر و فتنه‌انگیز خواندند که حتی حوادث واترگیت نیز در مقایسه با آن رنگ می‌بازد».  

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

وکلای ترامپ پس از تشکیل پرونده یک درخواست مبنی بر رد صلاحیت قاضی که پرونده به او محول شده بود ارائه کردند، با این استناد که او را رئیس‌جمهوری بیل کلینتون، همسر خانم کلینتون به این سمت منصوب کرده بود.

قاضی، دیوید میدلبروکز کمی بعد درخواست ترامپ برای رد صلاحیتش را رد کرد و نوشت: «به غیر از انتصابم از سوی بیل کلینتون، نه اکنون و نه هیچ‌وقت دیگری با خانواده کلینتون رابطه نداشته‌ام.»

او نوشت: «هر قاضی فدرالی را رئیس‌جمهوری منصوب می‌کند که به یک حزب سیاسی بزرگ وابسته است، بنابراین هر قاضی فدرال را می‌توان تا حدودی مدیون به‌حساب آورد. ما در مقام قاضی باید فراتر از سیاست باشیم.»

«وقتی قاضی فدرال شدم، سوگند یاد کردم که «تمام وظایفم را صادقانه و بی‌طرفانه ادا کنم و ... آن‌ها را بر اساس قانون اساسی ایالات متحده آمریکا انجام بدهم» در طول ۲۵ سال گذشته به این روش کار کرده‌ام و این مورد نیز تفاوتی نخواهد داشت.»

© The Independent

بیشتر از جهان