دوران کودکی جانی دپ چطور گذشت

جانی دپ در دادگاه گفت مادرش با او، خواهر و برادرانش بدرفتاری کرده است

دپ در جریان محاکمه در مورد دوران کودکی‌‌اش و روابط آشفته‌ای که با والدینش داشت صحبت کرد-LOIC VENANCE / AFP

جانی دپ بیشتر عمرش جلوی چشم بوده است. این بازیگر پیش از اینکه در فیلم‌هایی مثل دزدان دریایی کارائیب ، دنی براسکو و ترس و نفرت در لاس‌وگاس به یک حرفه‌ای موفق در هالیوود تبدیل شود، ابتدا در سال ۱۹۸۷ با بازی در فیلم خیابان جامپ شماره ۲۱ به شهرت رسید.  

اما در سال‌های اخیر گرفتار جدالی شده است و اکنون با امبر هرد، همسر سابقش بر سر اتهام‌هایی که از سوی او موجب بدنامی‌اش شده، در دادگاه درگیر مبارزه است.

دپ در جریان محاکمه در مورد دوران کودکی‌‌اش و روابط آشفته‌ای که با والدینش داشت صحبت کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

دپ در ۹ ژوئن سال ۱۹۶۳ در اوونزبورگ، ایالت کنتاکی به دنیا آمد و از چهار فرزند دیگر خانواده کوچکتر بود.

مادرش، بتی سو ولز پیشخدمت و پدرش، جان کریستوفر دپ مهندس عمران بود.

خانواده دپ در زمان کودکی جانی چندین بار محل زندگی خود را تغییر دادند، به‌طوری که این بازیگر به اوپرا وینفری گفت قبل از رسیدن به ۱۵ سالگی «شاید ۴۰ مرتبه» اسباب‌کشی کرده بودند.

او گفت: «مادرم از جابه‌جا شدن خیلی خوشش می‌آمد. یکبار از خانه‌مان به خانه کناری اسباب‌کشی کردیم.»

جانی دپ ۷ ساله بود که خانواده به فلوریدای جنوبی نقل مکان کرد.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Johnny Depp (@johnnydepp)

دپ این سبک زندگی را برای خود، خواهر و برادرانش «یک چیز عادی» توصیف کرد و ادامه داد: «نمی‌دانستیم طور دیگری هم می‌شود زندگی کرد.»

در سال ۱۹۹۷ به نشریه هلو! گفت وقتی ۱۲ سالش بود پدر و مادرش «دائم دعوا می‌کردند» و او «به‌ندرت با دنیای بیرون» ارتباط داشت.

او گفت: «به محض اینکه گیتار خریدم، هر روز بعد از مدرسه خودم را توی اتاقم حبس می‌کردم و بی‌آنکه کار دیگری کنم آن‌قدر ساز می‌زدم تا خوابم می‌برد.»

پدر و مادر جانی در سال ۱۹۷۸ زمانی که او ۱۵ ساله بود، از هم جدا شدند. بتی سو با مردی به نام رابرت پالمر ازدواج کرد که جانی بعدها در یواس‌ای تودی او را «مردی واقعا باحال» توصیف کرد که «تقریبا نصف عمرش را در زندان گذرانده بود.»

دپ در سال ۱۹۸۳ به کالیفرنیا رفت تا حرفه موسیقی را دنبال کند، اما در نهایت به توصیه نیکلاس کیج جوان به بازیگری روی آورد.

او در جریان درگیری حقوقی‌ فعلی‌اش با امبر هرد، درباره دوران کودکی‌اش صحبت کرد و گفت که مادرش با او، خواهر و برادرانش بدرفتاری کرده است.

او گفت: «[مادرش] می‌توانست ظالم‌ترین آدم روی زمین شود.» و اشاره کرد که این مسئله روی خواهر، برادران و پدرش نیز تاثیر گذاشت. «او بسیار خشن و بسیار ظالم بود.»

دپ در توصیف خشونت مادرش گفت: «ممکن بود زیرسیگاری را به سمت‌تان پرت کند» و ادعا کرد که توی سر بچه‌هایش می‌زد و گاهی وقت‌ها این کار را با «کفش پاشنه بلند یا تلفن یا هر چیز که دم دستش بود» انجام می‌داد.

این بازیگر ادعا کرد که خانواده‌اش روان‌نژند شده بودند و وقتی مادرشان از کنارشان رد می‌شد خواهر و برادرهایش بی‌اختیار خودشان را جمع می‌کردند چون «نمی‌دانستند چه اتفاقی ممکن است بیفتد».

اما در این بین پدرش را «مهربان»، «خجالتی» و «خویشتن‌دار» توصیف کرد. او در شهادت دادگاه گفت که پدرش به دستور مادرش او را با کمربند کتک می‌زد.  

به گفته دپ، بعد از آنکه پدرش آن‌ها را ترک کرد، مادرش به «افسردگی عمیق و شدیدی» مبتلا شد و ادعا کرد که در نوجوانی یکبار از خودکشی جان سالم به در برده است.

بتی سو پالمر در سال ۲۰۱۶ بعد از بیماری طولانی درگذشت.

به‌روزرسانی‌های زنده از دادگاه را اینجا دنبال کنید.

© The Independent

بیشتر از زندگی