حذف سه ملی پوش زن در پی اعتراض به پاداش معوقه یکساله

عکس از سایت اِی اِف سی

درحالیکه تیم ملی فوتسال زنان ایران هنوز از شوک از دست دادن سرمربی بنام تیم اش به کشور کویت در نیامده است، شوک دیگری به این تیم وارد شد. فدراسیون فوتبال ایران اسامی دعوت شدگان به اردوی تیم ملی فوتسال زنان ایران را اعلام کرد؛ درحالی که نشانی از سه نام قدیمی در این لیست نیست. فرزانه توسلی، نسترن مقیمی، آرزو صدقیانی زاده برای تورنمنت چهارجانبه روسیه به تیم ملی فوتسال زنان ایران دعوت نشده اند.

فدراسیون، اردیبهشت سال گذشته وعده پاداش ۲۲ میلیون تومانی به مناسبت کسب عنوان قهرمانی جام ملت های آسیا به تیم فوتسال زنان ایران داد که هنوز به وعده خود عمل نکرده است. سه بازیکن نام برده، در دو اردوی اول تیم ملی برای دو بازی برابر روسیه شرکت نکردند و علت آن را خستگی مفرط اعلام کردند هرچند گفته می شود در اعتراض به پرداخت نکردن پاداش شان از همراهی تیم ملی در این اردوها سرباز زدند. بسیاری خط خوردن آنها از اردوی تیم ملی را هشداری به سایر بازیکنان تیم دانستند.

علی رعدی، مدیر فنی تیم ملی فوتسال زنان ایران در گفتگو با وبسایت فدراسیون فوتبال علت اینکار را جوانگرایی اعلام کرد. اگرچه بازیکنانی با رده سنی بالاتر در اردوی حال حاضر حضور دارند. رعدی از جواب دادن به خبرنگار ایسنا در این مورد طفره رفت و نسترن مقیمی در همین رابطه به ایسنا گفت: «اگر این دلیل شان بود چرا اردوهای پیش نمی‌خواستند جوان‌گرایی کنند؟ اردوی قبلی سه هفته پیش بود یعنی از آن موقع تا الان ما پیر شدیم؟ این بهانه است. اگر جواب کسی که درخواست طلبش را دارد و اعتراض کند خط خوردن از تیم ملی باشد پس چرا اصلاً حرف بزنیم؟ اعتراض ما تنبیه دارد اما قول‌های پوچی که فدراسیون می‌دهد و ما با توجه به حرف آنها برای زندگی شخصی‌مان برنامه‌ریزی می‌کنیم تنبیه ندارد؟»

آرزو صدقیانی زاده نیز گفت: «رده جوانان چه رده‌ای است که من ۲۷ ساله جزو آن نیستم؟ درست نیست به خاطر خواستن پاداش‌هایی که حقمان است ما را تنبیه کنند و بگویند حرف، حرف خودشان است. خیلی صادقانه خواستیم به حداقل پاداش مان برسیم. هیچ حرف زوری نزدیم و بی احترامی نکردیم. بارها خواستیم آقای تاج را ببینیم تا جواب قانع کننده‌ای در این زمینه به ما بدهد اما هیچ شخص خاص یا سازمانی جوابگوی ما نبود. شاید به خاطر اینکه خواسته خود را به آنها گفتیم ما را تنبیه کردند. با این کار و زیر سوال بردن ۱۴ سال زحمتی که برای تیم ملی کشیدم، مصمم‌تر شدم که از این به بعد به زندگی شخصی خودم برسم».

حسین شمس، سرمربی سابق تیم ملی فوتسال ایران در واکنش به این خبر به خبرگزاری فارس گفت: «این سه، بازیکنان ملی‌پوش باتجربه تیم ملی فوتسال هستند که سال‌ها در این تیم زحمت کشیده‌اند و همه باید قدردان زحمت آنها در تیم ملی باشیم نه اینکه آنها را به همین راحتی از تیم ملی کنار بگذاریم آن هم به خاطر درخواست پاداش  قهرمانی در آسیا که حق قانونی آنها است».

گفتنی است، شهرزاد مظفر، مربی بنام تیم ملی فوتسال زنان ایران که سال ها این تیم را هدایت کرد و به قهرمانی جام ملت های آسیا رساند، شهریور ماه سال گذشته سرمربی تیم فوتسال زنان کویت شد. مصاحبه های او، از دل آزردگی ها و خستگی ها خبر می دادند.

تیم ملی فوتسال زنان ایران هنوز سرمربی ندارد و به مربیگری زیور بابایی (از شاگردان مظفر) هدایت می شود. اردوی تیم ملی ۲۶ تا ۳۱ اسفند ماه در مرکز ملی فوتبال ایران برگزار می شود و اسامی دعوت شدگان به شرح زیر است: فاطمه اعتدادی، نسیمه سادات غلامی، مهسا علی مددی، فرشته کریمی، فرشته خسروی، فاطمه پاپی، سحر پاپی، طاهره مهدی پور، پریوش خلیلی، سارا شیربیگی، مهتاب بنایی، نجمه کریمی نسب، نرجس کریمی نسب، فاطمه خدایی، رویا کلاتی، فاطمه رحمتی، مهسا کمالی، فهیمه زارعی و زهرا لطف آبادی

بیشتر از ورزش