شورای امنیت سازمان ملل متحد حملات مرگبار روز سه‌شنبه را در کابل محکوم کرد

در این حملات ۱۲۶ تن جان باختند

عکس: ایندیپندنت فارسی

شورای امنیت سازمان ملل با انتشار بیانیه‌ای، حملات مرگبار روز سه‌شنبه کابل به یک آموزشگاه و یک مدرسه را هولناک توصیف کرد و نوشت که این حملات توجیه‌ناپذیر و جنایت‌کارانه‌اند.

این شورا با ابراز نگرانی از پیامدهای حمله به مراکز آموزشی، بر حق تحصیل تمام شهروندان افغانستان تاکید کرد و خواهان پاسخگویی عاملان این حمله و محاکمه آنان شد.

شورای امنیت سازمان ملل با تاکید بر لزوم مبارزه با تروریسم، ادامه فعالیت‌های تروریستی را تهدیدی جدی برای صلح و ثبات جهانی‌ خواند.

کابل در روز سه‌شنبه شاهد سه حمله مرگبار بود؛ انفجار نخست مقابل آموزشگاه ممتاز در غرب کابل و دو انفجار پی‌درپی جلو مدرسه عبدالرحمان شهید رخ داد. این انفجارها جان بیش از ۱۲۰ تن را گرفت و بیش از ۷۰ زخمی به جا گذاشت. بیشتر قربانیان این حملات غیرنظامی و دانش‌آموزند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این نخستین حمله مرگبار به مراکز آموزشی پس از تسلط طالبان بر افغانستان در غرب کابل است که جان ده‌ها غیرنظامی را می‌گیرد.

تا پیش از تسلط طالبان بر افغانستان، داعش مسئولیت بسیاری از حملات تروریستی به مراکز آموزشی و درمانی در غرب کابل را به عهده می‌گرفت اما این گروه تا این لحظه مسئولیت حملات اخیر را نپذیرفته است.

 در حملات گذشته به آموزشگاه‌های کوثر و موعود، مدرسه سیدالشهدا و ورزشگاه میوند پیش از روی کار آمدن دوباره طالبان، ده‌ها تن جان باختند یا زخمی شدند. اهالی غرب کابل برای قربانیان این حملات مقبره‌ای گروهی حفر کردند و آن را« گورستان دانایی» نامیدند.