کانادا دختران پوتین و رییس بانک مرکزی روسیه را تحریم کرد

نخست وزیر کانادا: به نیازهای اوکراینی‌ها در برابر روسیه پاسخ می‌دهیم

 ایالات متحده و بریتانیا نیز دختران پوتين را در فهرست تحریم‌های خود قرار داده‌اند-  تازه‌نیوز

وزارت خارجه کانادا، ۱۴ چهره نزدیک به حکومت روسیه، از جمله دو دختر ولادیمیر پوتین، رییس‌ جمهور این کشور، و رییس بانک مرکزی روسیه را تحریم کرد.

دولت کانادا گفت که این اقدام، در واکنش به تشدید حملات روسیه در شرق اوکراین انجام می‌شود.

سی‌.بی‌.سی، شبکه خبری دولتی کانادا، نیز روز سه‌شنبه ۳۰ فروردین، در گزارشی نوشت که دولت این کشور قصد دارد هم‌زمان با تشدید حمله‌های روسیه به مناطق شرقی اوکراین، توپخانه‌های سنگین در اختیار کی‌یف قرار دهد.

از سوی دیگر، جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا، هم روز سه‌شنبه در پیامی در شبکه اجتماعی توییتر تاکید کرد که دولت او برای پاسخ‌گو کردن اشخاص نزدیک به پوتین به خاطر همدستی‌ آنان در حمله روسیه به اوکراین کوتاهی نخواهد کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

نخست وزیر کانادا، همچنین روز سه‌شنبه، در یک موضع‌گیری دیگر در جریان یک نشست مطبوعاتی گفت: «ما از همان ابتدا، با ولادیمیر زلینسکی، رییس جمهوری اوکراین، در تماس نزدیک بوده‌ایم  و به آن چه که آن‌ها، به طور خاص نیاز داشته باشند پاسخ خواهیم داد.»

نام ماریا لاوروا، همسر سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه، نیز در فهرست آخرین دور از تحریم‌های اتاوا علیه مسکو قرار دارد.

پیشتر ایالات متحده و بریتانیا نیز دختران پوتين را در فهرست تحریم‌های خود قرار داده بودند.

روسیه نیز، در مجموعه اقداماتی متقابل، نخست وزیر و وزرای خارجه و دفاع کانادا را لیست تحریم‌ها خود قرار داده است.

کانادا یکی از اعضای موسس پیمان نظامی آتلانتیک شمالی، «ناتو»، است و از زمان تاسیس این سازمان، عضو این پیمان نظامی و متحد آمریکا باقی مانده است.

بیشتر از جهان