اسرائيل: راکتی را که از غزه شلیک شد منهدم کردیم

آژیر خطر در شهرهای نزدیک مرز اسرائیل با غزه به صدا درآمد

حماس و جهاد اسلامی با نگرانی از احتمال حمله إسرائيل، ساختمان‌های مرکزی خود را در این منطقه تخلیه کرده‌‌اند- SAID KHATIB / AFP

ارتش اسرائیل شب دوشنبه، ۱۸ آوریل، اعلام کرد که راکتی را که از نوار غزه به سوی این کشور شلیک شده بود، با سامانه پدافند هوایی گنبد آهنین سرنگون کرده است. در شهرهای کیسوفیم و آین هاشلوشا در نزدیکی مرز اسرائيل و غزه، آژیر راکت به صدا درآمد. 

شورای منطقه اشکول اعلام کرد که در پی این حمله راکتی هیچ مصدومیتی گزارش نشده است، اما سخنگوی آن شنیدن صدای انفجار در منطقه را تایید کرد. از ساکنان محلی خواسته شد در محل امن بمانند، زیرا ممکن است حمله‌ها تکرار شوند. 

طبق گزارش‌هایی که از غزه به گوش می‌رسد، حماس و جهاد اسلامی با نگرانی از احتمال حمله إسرائيل، ساختمان‌های مرکزی خود را در این منطقه تخلیه کرده‌‌اند. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در روزهای گذشته شاهد تنش‌ها بین اسرائیل و فلسطین بوده‌ایم که آخرین مورد، درگیری و خشونت در محلات مقدس اورشلیم (بیت‌المقدس) بود. اقدامات اسرائیل در مسجد‌الاقصی از سوی چندین کشور، از جمله عربستان سعودی، محکوم شد. در هفته‌های اخیر شاهد چندین حمله مرگبار تروریستی نیز از سوی فلسطینی‌ها، و حمله‌های متقابل ارتش اسرائیل در کرانه غربی بوده‌ایم. ده‌ها اسرائیلی و فلسطینی در این درگیری‌ها کشته شده‌اند. در درگیری‌های فلسطینی‌ها و نیروهای انتظامی در محله مقدس اورشلیم نیز ده‌ها نفر زخمی شده‌اند که بیشتر آنان فسلطینی‌‌اند.

بعدازظهر یکشنبه، ۱۷ آوریل، آژیرهای خطر در شهر ناهال اوز نیز به صدا درآمدند، اما ارتش اسرائیل گفت که اشتباه شده و حمله‌ای در کار نبوده است. 

حماس و سایر گروه‌های مستقر در غزه بارها گفته‌اند که درگیری در مسجد‌الاقصی خط قرمز آن‌ها است. سرکوب معترضان در این محوطه به‌دست پلیس اسرائيل در سال گذشته بود که جرقه جنگ ۱۱روزه حماس و اسرائيل را زد. حماس و جهاد اسلامی در روزهای اخیر اسرائيل را تهدید به حمله کرده‌اند. اما به گزارش رسانه‌های اسرائیل، مقام‌های اطلاعاتی این کشور بر این باورند که درگیری‌های اخیر منجر به جنگ نخواهد شد. 

بیشتر از جهان