ابراهیم رئیسی هم اسرائیل را تهدید به نابودی کرد

علی خامنه‌ای و فرماندهان سپاه نیز اسرائیل را تهدید به نابودی کرده‌ بودند

ابراهیم رئیسی با طرح این ادعا که توانمندی نظامی ایران در جهان «زبانزد» است، گفت: «صنایع نظامی ما در بهترین شرایط قرار دارند» - Iranian Presidency / AFP

ابراهیم رئیسی ۲۹ فروردین، در مراسم روز ارتش، با تکرار مواضع سپاه پاسداران، اسرائیل را تهدید کرد. او بدون اشاره به تحرکات شبه‌نظامیان وابسته به سپاه علیه اسرائیل گفت: «کوچک‌ترین تحرک شما از نیروهای مسلح ما مخفی نیست و اگر کوچک‌ترین حرکتی از سوی شما رخ دهد، مقصد نیروهای مسلح ما مرکز رژیم صهیونیستی خواهد بود.»

رسانه‌های سوریه در روز جمعه، ۲۶ فروردین، خبر حمله به مواضع جمهوری اسلامی ایران در این کشور را تایید کردند. در این حملات موشکی، سامانه‌های ضدهوایی و راداری و یک مرکز پهپادهای جمهوری اسلامی ایران در غرب سوریه هدف قرار گرفت.

این حملات پس از آن رخ داد که اسماعیل قاآنی، فرمانده سپاه قدس، به‌صراحت گفت که جمهوری اسلامی ایران از شبه‌نظامیان ضداسرائیلی برای نابودی این کشور پشتیبانی می‌کند. پیش‌تر حسین سلامی، فرمانده کل سپاه، و دیگر فرماندهان این نهاد نیز اسرائیل را به نابودی تهدید کرده‌ بودند. حالا ابراهیم رئیسی نیز که از حمایت ویژه سپاه پاسداران برخوردار است، روز دوشنبه، ۲۹ فروردین، در مراسم روز ارتش، ترجیح داد از این نهاد زیرمجموعه علی خامنه‌ای یاد کند.

او «همکاری و برادری» ارتش و سپاه را «مثال‌زدنی» خواند و افزود: «محوری‌ترین توانمندی این نیروهای مخلص، مکتبی، بامهارت و آموزش‌دیده خطرپذیری است که آماده‌اند با هر دشمنی مواجه شوند.»

ابراهیم رئیسی با طرح این ادعا که توانمندی نظامی ایران در جهان «زبانزد» است، گفت: «صنایع نظامی ما در بهترین شرایط قرار دارند.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

رئیس‌ دولت سیزدهم در ادامه مدعی شد که نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران «نقطه امید مظلومان و مستضعفان‌»اند و در دل مردم جای دارند. او بدون اشاره به پیامدهای تحریم‌های بین‌المللی بر زندگی مردم و اقتصاد ایران گفت: «آمریکا اعلام کرد که ما در تمام تحریم‌ها و فشار حداکثری علیه ایران شکست مفتضحانه‌ای نصیبمان شد. این سرنوشت همه‌کسانی است که علیه جمهوری اسلامی ایران اقدام کنند.»

روز دوشنبه، در مراسم ویژه روز ارتش، از موشک‌های «بالیستیک تاکتیکی فتح» نیز رونمایی شد. در پی عادی‌سازی روابط برخی کشورهای منطقه خلیج‌فارس با اسرائیل، جمهوری اسلامی ایران می‌کوشد توان نظامی خود را بیش‌ازپیش به نمایش بگذارد.

دی‌ماه ۱۴۰۰، منابع خبری از انفجار در برخی مناطق شهرهای غربی ایران از جمله یکی از پایگاه‌های سپاه در کرمانشاه خبر دادند. روابط عمومی سپاه پاسداران در ابتدا مدعی شد که این انفجار در اثر آتش‌سوزی رخ داده اما پس از آن مشخص شد که علت آن حملات هواپیماهای بدون سرنشین بوده است.

سپاه پاسداران اسفند ۱۴۰۰، در اقدامی تلافی‌جویانه، مراکزی در اقلیم کردستان عراق را هدف حمله موشکی قرار داد. فرماندهان سپاه مدعی‌اند که هدف این حملات پایگاه‌های اسرائیل بوده‌اند.

مقام‌های حکومت ایران همواره اسرائیل را به نابودی تهدید می‌کنند و سابقه تاریخی این تهدیدها به رهبر جمهوری اسلامی ایران بازمی‌گردد؛ علی خامنه‌ای پس از توافق هسته‌ای ایران در سال ۱۳۹۴ گفته بود: «برخی صهیونیست‌ها گفته‌اند با توجه به نتایج مذاکرات هسته‌ای، ۲۵ سال از دغدغه ایران آسوده شده‌ایم اما ما به آن‌ها می‌گوییم شما ۲۵ سال آینده را اصولا نخواهید دید و به فضل الهی، چیزی به نام رژیم صهیونیستی در منطقه وجود نخواهد داشت.»