حمله‌های هوایی پاکستان در نوار مرزی افغانستان؛ شش عضو یک خانواده کشته شدند

پنج روستای افغانستان هدف حمله هوایی و توپخانه‌ای ارتش پاکستان قرار گرفتند

شاهدان رویداد، از کشته شدن ۳۰ تن و زخمی شدن ۲۰ تن دیگر در حمله هوایی پاکستان خبر دادند  - عکس: @bsarwary توییتر

 

منابع محلی در جنوب شرق افغانستان روز شنبه ۲۷ فروردین (۱۶ آوریل) از حمله هوایی و توپخانه‌ای پاکستان در استان‌های کنر، خوست و پکتیکا خبر دادند.

این منابع تایید کردند در پی حمله‌های هوایی و توپخانه‌ای ارتش پاکستان به پنج روستای افغانستان دست‌کم شش عضو یک خانواده کشته شدند.

شبه‌نظامیان تحریک طالبان پاکستان روز پنجشنبه ۱۴ آوریل کاروان نیروهای نظامی پاکستان در استان وزیرستان شمالی که با استان خوست در جنوب شرق افغانستان هم‌مرز است را مورد حمله قرار دادند.

در این حمله که با دفاع شدید نیروهای نظامی پاکستان روبرو شد، هفت سرباز ارتش پاکستان و چهار نفر از شبه‌نظامیان تحریک طالبان پاکستان کشته شدند. ارتش پاکستان در پاسخ به این حمله نیمه‌شب جمعه پانزدهم آوریل به چهار روستا در استان خوست و یک روستای دیگر در استان کنر حمله کرد.

فرماندهی پلیس طالبان کشته شدن شش عضو یک خانواده ازجمله زنان و کودکان را در حمله هوایی به روستای شلتن کنر تایید کردند.

در همین حال، یک فرد با نفوذ محلی در منطقه وزیرستان شمالی در استان خوست به رسانه‌های محلی گفت دست‌کم۳۰ تن ازجمله زنان و کودکان در حمله هوایی به چهار روستا در استان خوست کشته و ۲۰ تن دیگر زخمی شده‌اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بلال سروری، خبرنگار افغان به نقل از منابع آگاه در شرق افغانستان در توییتی اعلام کرد که این حمله‌ها علیه مواضع تحریک طالبان پاکستانی انجام شده است.

هم‌زمان با این خبر جمعه شب حمله‌های هوایی ناشناس در روستای سرکانو در استان کنر و شهرستان تورخم در ننگرهار در مرز میان افغانستان و پاکستان نیز گزارش شده است. ارتش پاکستان تاکنون در مورد تلفات ناشی از این حمله‌ها اظهار نظر نکرده ‌است.

حمله‌های هوایی ارتش پاکستان در نوار مرزی افغانستان از سال‌ها پیش با هدف مهار تهدیدهای تروریستی علیه شهرهای پاکستان انجام می‌شود.

این بار هدف از این حمله‌ها سرکوب شبه‌نظامیان تحریک طالبان پاکستان گفته شده است. چهار روستای بمباران شده در خوست پناهگاه آوارگان وزیرستان شمالی پاکستان است که گفته می‌شود بیشتر این افراد را خانواده‌های تحریک طالبان پاکستان ‌تشکیل می‌دهند.

هرچند تحریک طالبان پاکستان بارها مدعی شده است با طالبان افغانستان در یک صف قرار دارند، اما مقام‌های طالبان در افغانستان این ادعا را تایید نکرده‌اند.

با این حال، برخی از جنگجویان طالبان شب گذشته با انتشار تصاویری در توییتر مدعی شدند در همکاری و دفاع از تحریک طالبان پاکستان، با نیروهای نظامی پاکستان می‌جنگند.