درپی سفر جانسون، بریتانیا ۱۲۰ خودروی زره‌پوش به اوکراین می‌فرستد

«جانسون در کی‌یف حضور یافت تا همبستگی محکم بریتانیا با اوکراین را به نمایش بگذارد و درمورد حمایت نظامی و اقتصادی با زلنسکی صحبت کند»

بریتانیا درپی دیدار بوریس جانسون و ولودیمیر زلنسکی در کی‌یف اعلام کرد ۱۲۰ خودروی زره‌پوش به اوکراین می‌فرستد.

دفتر نخست‌وزیری بریتانیا اعلام کرد این کشور همچنین در حمایت از اوکراین در جنگ با روسیه سامانه‌های موشکی جدید ضد کشتی برایشان می‌فرستد.

این خبر در پی گفت‌وگوی رهبران دو کشور در پایتخت اوکراین و سفر غیرمنتظره روز شنبه ۹ آوریل (۲۰ فروردین) آقای جانسون به آنجا منتشر شد.

گویا این دو نفر از آغاز حمله روسیه در ۲۴ فوریه نخستین بار است که حضوری با هم دیدار می‌کنند.

دفتر نخست‌وزیری بریتانیا روز شنبه اعلام کرد نخست‌وزیر در کی‌یف حضور یافت تا «همبستگی محکم و استوار بریتانیا با اوکراین را به نمایش بگذارد» و درمورد حمایت نظامی و اقتصادی با آقای زلنسکی صحبت کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این دفتر اعلام کرد: نخست‌وزیر تاکید کرد بریتانیا با همه توان خود از نبرد دلیرانه اوکراین در برابر حمله بی‌رحمانه و بی‌دلیل روسیه حمایت می‌کند و امنیت و موفقیت این کشور را تضمین خواهد کرد.

دفتر نخست‌وزیری بریتانیا اعلام کرد ۱۲۰ دستگاه خودروی زره‌پوش و سامانه‌های موشک ضد کشتی ازجمله کمک‌های نظامی جدید برای حمایت از اوکراین در «مرحله حیاتی» جنگ است.

امروز در کی‌یف به دیدار دوستم رئیس‌جمهور زلنسکی (@ZelenskyyUa) رفتم تا حمایت بی‌دریغ ما از مردم اوکراین روشن شود.

بسته جدیدی از کمک‌های مالی و نظامی سامان می‌دهیم تا گواهی بر پایبندی ما در کمک به مبارزه کشورش علیه جنگ وحشیانه روسیه باشد.

بوریس جانسون (@BorisJohnson) ۹ آوریل ۲۰۲۲

یک روز پیش از این هم بریتانیا از ۱۰۰ میلیون پوند کمک نظامی دیگر شامل موشک‌های ضدتانک و ضد هواپیما به اوکراین خبر داده بود.

آقای زلنسکی روز شنبه گفت اوکراین خود را برای نبردی دشوار در ناحیه شرق آماده می‌کند، ناحیه‌ای که روسیه در آن در حال بسیج نیروهای خود است.

این منطقه از زمان عقب‌نشینی روسیه از مناطق اطراف پایتخت به کانون عملیات نظامی تبدیل شده و مقام‌های اوکراین نیز به غیرنظامیانی که هنوز در آن به سر می‌برند توصیه کرده است از آن خارج شوند.

آقای جانسون پس از دیدار با زلنسکی در روز شنبه گفت اوکراین با عقب راندن نیروهای روسیه از دروازه‌های کی‌یف «بزرگ‌ترین شاهکار نظامی قرن بیست و یکم» را انجام داده است.

او گفت: «چون رهبری راسخ رئیس‌جمهوری زلنسکی و قهرمانی و شجاعت شکست‌ناپذیر مردم اوکراین باعث شد اهداف ددمنشانه پوتین ناکام بماند.»

«امروز به‌صراحت اعلام کردم در این جنگ که همچنان ادامه دارد بریتانیا محکم و استوار در کنار آن‌ها است و هر چه هم طول بکشد با آن‌ها خواهیم بود.»

ایندیپندنت سابقه پرافتخاری در مبارزه برای حقوق آسیب‌پذیرترین افراد دارد و ما اولین کارزار خوشامدگویی به پناهجویان‌ را در طول جنگ سوریه در سال ۲۰۱۵ به راه انداختیم. در حال حاضر، با تجدید این کارزار و راه‌اندازی طوماری برای آگاهی دادن در مورد بحران اوکراین، از دولت می‌خواهیم هرچه بیشتر و سریع‌تر تحویل کمک‌ها را تضمین کند. برای اطلاع بیشتر از کارزار خوشامدگویی به پناهجویان ما این‌جا کلیک کنید. برای امضای طومار این‌جا کلیک کنید. اگر مایلید کمک مالی کنید این‌جا کلیک کنید تا به صفحه گوفاندمی (GoFundMe) بروید.

 

© The Independent

بیشتر از جهان