ادامه کمک‌های نقدی، بسته ۳۲ میلیون دلاری دیگر به کابل رسید

سازمان ملل متحد، تاکنون ۲۱ بسته‌ پول نقد را که هر بسته شامل ۳۲ میلیون دلار است به کابل انتقال داده است

سازمان ملل تاکنون بیش از ششصد میلیون دلار پول نقد به افغانستان وارد کرده است-

@AFGCentralbank/ توییتر

بانک مرکزی افغانستان تحت اداره طالبان پنجشنبه ۱۸ فرودین، در توییتی اعلام کرد که با ادامه کمک‌های بشردوستانه جامعه جهانی به افغانستان، ۳۲ میلیون دلار کمک نقدی دیگر نیز به کابل رسید و تحویل بانک بین‌المللی افغانستان (AIB) شد.

بانک مرکزی افغانستان از ادامه کمک‌های نقدی بشردوستانه جامعه جهانی به افغانستان استقبال کرد و نوشت: «ارائه کمک‌های بشردوستانه از طریق شعب بانکی می‌تواند شفافیت ایجاد کند و کمک‌رسانی به مردم را تسهیل نماید.»

مسئولان طالبان در بانک مرکزی افغانستان تاکید کردند که این بانک به دنبال روابط خوب با تمام نهادهای مالی و بانکی جهانی است و انتظار دارد که جامعه جهانی نیز در این زمینه توجه کنند و در قسمت تسهیل مراودات با افغانستان همکاری کنند. مسئولان این بانک از جامعه جهانی خواستند به ارسال کمک‌های بشردوستانه به مردم افغانستان ادامه دهند.

در نزدیک به هشت ماهی که از سلطه طالبان بر افغانستان می‌گذرد، سازمان ملل متحد بیش از ۶۰۰ میلیون دلار کمک‌های نقدی بشردوستانه به بانک بین‌المللی افغانستان (AIB) سپرده است تا در زمینه ارائه کمک‌های بشردوستانه صرف شود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

سلطه طالبان بر افغانستان در ۲۴ مرداد ۱۴۰۰، باعث خروج کارمندان سازمان‌های امدادرسان بین‌المللی از افغانستان و متوقف شدن همه فعالیت‌های بشردوستانه در این کشور شد. متوقف شدن کمک‌های خارجی و همچنین مسدود شدن ذخایر ارزی بانک مرکزی افغانستان در آمریکا و کشورهای غربی، فقر، بیکاری و بحران اقتصادی را در افغانستان تشدید کرد.

طالبان، حامیان آنان و شماری از سازمان‌های جهانی، در هشت ماه گذشته بارها خواستار آزادی ذخایر ارزی افغانستان و سپردن آن به بانک مرکزی این کشور شدند که اعضای طالبان آن را اداره می‌‌کنند.

هرچند این تلاش‌ها تاکنون بی نتیجه بوده است اما سازمان ملل متحد برای جلوگیری از سقوط نظام اقتصادی افغانستان و همچنین سر پا نگه‌ داشتن بانک‌های آن کشور، تاکنون ۲۱ بسته‌ پول نقد را که هر بسته شامل ۳۲ میلیون دلار است به کابل انتقال داده است. طالبان نیز تلاش می‌کنند تا این کمک‌ها افزایش یابد، اما معلوم نیست که این کمک‌ها تا چه حد باعث کاهش مشکلات اقتصادی مردم می‌شود، چون گزارش‌هایی وجود دارند کمک‌های بشردوستانه بیشتر میان افراد مورد نظر طالبان توزیع می‌‌شوند.

بیشتر از اقتصاد